آقای روحانی! کلا ما دروغ گوئیم؟!

این طیف هنگامی که در جایگاه محکومند، حاکم دروغگوست چون ابزار دارد و می‌تواند دروغ بگوید؛ وقتی هم که در جایگاه حاکمند، محکوم دروغگوست چون به قدرت دست نیافته و برای بازیابی قدرت دست به تخریب حاکم می‌زند!

آقای روحانی! کلا ما دروغ گوئیم؟!

یه گزارش هشت دی نیوز،  رییس جمهور حسن روحانی روز گذشته با اشاره به انکار توفیقات دولت توسط دشمن گفت: “باوجود این دروغ‌ها و تشویش اذهان عمومی و حرکت مغایر با منافع ملی، دولت با اتکا به حمایت مردم در مدیریت اقتصاد کشور و شتاب رشد و توسعه توفیقات قابل ملاحظه‌ای داشته است .”

به گزارش گروه سیاسی صراط، پنج سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری دور دهم که به انتخابات جنجالی و فتنه صهیونیستی-امریکایی ۸۸ تبدیل گردید؛ حامیان یکی از کاندیداها به صورت گسترده آمارهای ارائه شده از سوی دولت را که بر توفیقات چهار سال گذشته دلالت داشت، دروغ خوانده و دولت و رییس جمهور را متهم به دروغگویی کردند.

این روند اعتراضی مبتنی بر موضوعی بود که در ایران مراکز ارائه آمارها یعنی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران دولتی هستند پس رییس جمهور در آمارهایی که به نفع دولت ارائه می شود دروغ می گوید! این استدلال ها که با مبنایی بدبینانه و دقیقا مغایر با اصل اسلامی برائت عنوان می شد؛ به مدت چهار سال سایه سنگین اتهام دروغ گویی را بر سر دولت افکنده بود و موضوع را تا به جایی پیش برد که اعتماد عمومی به آمارها به صورت جدی خدشه دار شد.

اکنون اما کاندیدای مورد حمایت همان جریان در راس قدرت قرار گرفته و او نیز به تبع همه دولت‌های جهان آمارهایی از عملکرد دولت و توفیقاتش به ملت ارائه می کند اما این بار داستان خیلی فرق کرده است.

این بار منتقدان دولت در مظان اتهام دروغگویی قرار می‌گیرند و همه استدلال‌هایی که در چهار سال گذشته برای اثبات سهولت جعل آمار و دروغگویی دولت‌ها به مردم عنوان شده و به مخاطبان آموزش داده شده بود به یکجا رنگ می بازد.

رییس جمهور علنا می گوید منکران توفیقات دولت دروغ می گویند آنهم دروغهایی به بزرگی ضدیت با منافع ملی!

مساله بسیار جالب توجه است؛ این طیف همواره حق به جانب اصلاح‌طلب هنگامی که در جایگاه محکومند، حاکم دروغگوست چون ابزار دارد و می‌تواند دروغ بگوید؛ وقتی هم که در جایگاه حاکمند، محکوم دروغگوست چون به قدرت دست نیافته و برای بازیابی قدرت دست به تخریب حاکم می‌زند!

لازم به ذکر است این موضوع بی شباهت به طرح گسترده مساله تقلب در فتنه ۸۸ و فراموشی یکباره آن در سال ۹۲ نیست. با این وجود باید گفت اذهان عمومی از حافظه کوتاه مدت خود محروم نشده اند و چنین برخورد های دوگانه ای نه تنها برای مجریان این بازی مضرات جدی دارد بلکه آتشی است که دودش به چشم همگان خواهد رفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه