وقتی خاتمی همچنان توهم “گفتگو” دارد!

اگر قدری واقع بین باشیم غرب دست از دشمنی با اسلام بر نخواهد داشت و در آنجا بر اساس دکترین جنگ تمدنهای هانتینگتون تصمیم گیری می شود نه گفتگوی تمدن‌های خاتمی!

وقتی خاتمی همچنان توهم “گفتگو” دارد!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، روز گذشته سید محمد خاتمی رهبر معنوی فتنه سبز و بنیانگذار ایده گفتگوی تمدنها طی نامه ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل اقدام عملی این سازمان برای آشتی تاریخی را خواستار شد!

به گزارش گروه سیاسی صراط سید محمد خاتمی در دروان ریاست جمهوری خود و اندکی پس از ارائه تئوری جنگ تمدن ها توسط ساموئل هانتینگتون که به افتخار این تئوری مورد مشاورت مستقیم دولت آمریکا قرار می گرفت؛ ایده گفتگوی تمدنها را ارائه کرده بود!

دقیقا در هنگامه ای که غرب از تلاش تمدنی خود برای حذف سایر تمدنهای اسلامی، کنفسیوسی، ارتدوکسی و بودایی سخن می گوید و اسلام را تنها تمدن زنده و فعال در این میان و بزرگترین خطر می نامد، رییس جمهور خوش باور ایران در تلاش بود تا سازمان ملل را به گفتگوی تمدنها قانع کند!

نتیجه این اقدام به راحتی قابل حدس بود، نامگذاری سال ۲۰۰۱ توسط سازمان ملل به عنوان سال گفتگوی تمدنها، هدیه یک خشت سه هزار ساله توسط خاتمی به سازمان ملل، حمله ناتو رسما با مجوز سازمان ملل به همسایه مسلمان ما یعنی افغانستان؛ سخنرانی جرج بوش و محور شرارت خواندن ایران، عراق و کره شمالی و نهایتا حمله نظامی آمریکا به عراق بدون اجازه سازمان ملل و استقرار نظامی این کشور در مرزهای ایران!

اما اکنون شرایط جهانی در چه حالی است که باز جناب خاتمی که این بار خدا را شکر در راس قدرت اجرایی نیستند به یاد آشتی تاریخی افتاده اند؟

آتش تکفیری های مورد حمایت غرب خاورمیانه را می سوزاند، بیشترین تحریمها در تاریخ انقلاب هم اکنون از سوی غرب بر ایران روا داشته شده؛ درگیری ها در سرزمین های اشغالی به اوج خود رسیده است، همه روزه در اروپا و آمریکا شاهد تظاهرات اسلام هراسانه و قتل مسلمانان هستیم آن هم در دفاع از نشریه ای که به راحتی به پیامبر اسلام و سایر پیامبران الهی توهین می کند.

خاتمی در چنین شرایطی چگونه زمینه را برای آشتی تاریخی فراهم دیده است؟ این آشتی تاریخی قرار است بین کدام ادیان برقرار شود؟ نشریه شارلی که آتش دشمنی های اخیر را برافروخت به پیامبر مسیحیان و یهودیان نیز توهین می کند! پس گفتگوی آشتی باید بین چه کسانی برگزار شود؟ بنیاد گفتگوی تمدنها که خاتمی پیشنهاد همکاری اش را به سازمان ملل داده بود، کدام اقدام تاثیرگذار را در سالهای گذشته انجام داده است؟

اگر قدری واقع بین باشیم غرب دست از دشمنی با اسلام بر نخواهد داشت و در آنجا بر اساس دکترین جنگ تمدنهای هانتینگتون تصمیم گیری می شود نه گفتگوی تمدنهای خاتمی!

امروز فرانسه در تدارک حمله نظامی به لیبی است چون القاعده یمن مسئولیت حمله داعش سوریه به شارلی ابدو را بر عهده گرفته است!

آیا رواست در کنار چنین دشمنان قسم خورده ای که تنها به دنبال بهانه اند برای عبور از جان و مال مسلمین، هنوز امید به عزم آشتی در سازمان ملل ببندیم؟

بد نیست توجه دوستانی که همچنان دل با آشتی تاریخی با غرب بسته اند را به سخنانی از رهبر انقلاب که بی مناسبت با ایام حاضر نیست. جلب نماییم: “امروز همه‌ی شگردهای تبلیغاتی را دارند علیه اسلام اعمال میکنند. شما نگاه کنید ببینید کاری که دولتهای غربی علیه مسلمانان و علیه اسلام میکنند – چه در امریکا و چه در اروپا – چقدر پیچیده و گسترده است. تمام ابزارهای هنرىِ در اختیار آنها، در خدمت این هدف پلید است. دشمنی را در اعلی درجه‌ی ممکن، با آمیخته‌یی از فعالیت‌های فرهنگی و امنیتی و سیاسی و نظامی، علیه اسلام به کار بردند؛ این هم یک واقعیت روشن و مسلم است.” (۱۱/۶/۱۳۸۴)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه