گیلان معرف نخبگان ملی به کشور/ آیت الله بهجت نشان طلایی فقهی بر سیمای گیلان است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله بهجت را نشان طلایی فقهی بر سیمای گیلان دانست و گفت: گیلان معرف نخبگان ملی به تاریخ کشور است.

گیلان معرف نخبگان ملی به کشور/ آیت الله بهجت نشان طلایی فقهی بر سیمای گیلان است

به گزارش ۸دی نیوز، فیروز فاضلی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، گیلان را سرزین معرفی نخبگان فرهنگی، علمی و انقلابی معرفی کرد و گفت: گیلان با معرفی بزرگانی همچون میرزاکوچک خان، پروفسور سمیعی و سایر چهره های شاخص دیگر در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایگاه ارزشی دارد.

وی با اشاره به نخبگان فقهی گیلان آیت الله بهجت را نشانی طلایی بر سیمای گیلان دانست و اضافه کرد: امثال شهید آیت الله احسانبخش نیز در این مکتب رشد و در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران جایگاه خوب و ماندگاری بدست آورد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در تشریح ساختار مدیریت فرهنگ کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی را هارد فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی دانست و تصریح کرد: متولی و پاسدار اصلی فرهنگ کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی است که نظارت دقیقی در راستای حراست از ارزش های فرهنگی کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیاز تغییر ساختار فرهنگی حاکم بر ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، اضافه کرد: این شورا در نخستین گام دیدگاه فرهنگی خود را بر فضای دانشگاه ها و مراکز علمی کشور متمرکز کرد.

فاضلی اظهار کرد: فرهنگ معرف شخصیت یک کشور و یک ملت است و مقام معظم رهبری به این دلیل حتی در راستای حل مشکلات اقتصادی دغدغه فرهنگ را بیان نموده و اهمیت آن را به مسئولان در دستگاه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بازگو کرده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه