ضعف صنعت دامپروری در گیلان نگران کننده است

رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته دامپزشکی با تاکید بر ضرورت کنترل ،پیشگیری و مبارزه با عوامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان به تشریح اهم فعالیتهای مرجع صدور تائیدیه دامپزشکی گیلان در طی یک سال گذشته پرداخت.

ضعف صنعت دامپروری در گیلان نگران کننده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته دامپزشکی  با تاکید بر  ضرورت کنترل ،پیشگیری و مبارزه با عوامل بیماری زای مشترک بین انسان و حیوان به تشریح اهم فعالیتهای مرجع صدور تائیدیه دامپزشکی گیلان در طی یک سال گذشته پرداخت و با این توضیح که این مرجع ۹۶۴ واحد صنفی در سطح شهر رشت را تحت پوشش دارد افزود: از این تعداد ۱۹۸ مرکز به امر توزیع گوشت قرمز گاوی می پردازند که ۱۵۹ مرکز ان فعال و ۳۹ مرکز به دلایل مختلف بسته شده اند.

حسین متقی طلب  از فعالیت ۷۰ مرکز فعال توزیع گوشت قرمز گوسفندی در سطح شهرستان رشت خبرداد و افزود: در بخش توزیع مرغ و تخم مرغ مراکز تحت پوشش مرجع صدور تائیدیه دامپزشکی ۴۶۶ مرکز است که از این تعداد ۳۲۵ مرکز فعال هستند.

رئیس انجمن صنفی دامداران صنعتی گیلان موضاعات بهداشتی را نیازمند پیگیری و انجام کار مستمر دانست و در ادامه از تضعیف شدن صنعت دامپروری در گیلان انتقاد کرد و اظهارکرد: این صنعت نیازمند حمایت و یاری همه مسئولان است.

1364

عضو رسمی شورای نظام دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان در عرصه دامپروری از هیچ حمایت  برخودار نیستند بیان کرد:  مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان طرح ساماندهی هدفمند بهره برداران کوچک روستایی  در جهت حمایت از دامداران روستایی دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای گیلان استعدادهای فراوانی در زمینه تولید و پرورش قارچ ،ورمی کمپوست ،زنبور عسل ،کشت دوم و…وجود دارد اذعان کرد: حمایت  از بهره برداران کوچک روستایی صنت دامپروری گیلان را دگرگون می کند.

وی ظرفیت اشتغالزایی برای کارشناسان فنی در حوزه دامپروری را مورد توجه خواند و گفت : ایجاد روحیه خود باوری و توجه به بهداشت در محیز روستا از مواردی است که در این زرح دنبال میشود.

متقی طلب با تاکید بر اینکه براساس دستور العمل دامپزشکی به شرکتهای ممیزی مراحل بازدید جهت تمدید پروانه بهداشتی هر سه ما یکبار انجام می شود ابراز نمود: در  یکسال گذشته ۲۴۰۷ بازدید توسط کارشناسان فنی و ممیزی مرجع صدور تائیدیه دامپزشکی گیلان از مراکز عرضه انجام شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه