دوگانگی غرب در برخورد با پدیده تروریسم غیرقابل توجیه است

در بیانیه بسیج دانشجوی دانشگاه آزاد رشت آمده است:در اینکه غرب از افزایش جمعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای اروپایی هراس و وحشت دارد، نباید با اهانت به مسلمانان به این نگرانی خود پاسخ دهد. چرا که این برخوردها نه تنها به حل مشکل نمی‌انجامد بلکه برعکس بر مشکلات و دل نگرانی‌ها می‌افزاید .

دوگانگی غرب در برخورد با پدیده تروریسم غیرقابل توجیه است

به گزارش ۸دی نیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با انتشار بیانیه ای اقدام شرم آور نشریه فرانسوی در انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد که متن این بیانیه به این شرح است:

بی‌شک خشونت و افراط‌گرایی افسار گسیخته در هر جا و از سوی هر جایی مذموم، نکوهیده و غیر قابل دفاع است، همانگونه که از جرم اهانت یک نشریه به مبانی دین مبین اسلام و پیامبر اعظمش (ص) هم نمی‌توان گذشت. لیکن نکوهیده تر، استفاده از این رویداد برای فضاسازی علیه پیروان یکی از بزرگترین مکاتب آسمانی است که بلافاصله پس از این حادثه آغاز و همچنان ادامه دارد.

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است: قطعا مذمت این حادثه تروریستی به معنای تأیید انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) و سایر مبانی دین مبین اسلام که طی این سال‌ها بارها از سوی این نشریه هتاک منتشر شده، نبوده و نخواهد بود.

اقدام نشریه فرانسوی، سبب جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در جهان و تمام مومنان و کسانی است که به ارزش‌های مشترک علاقه‌مند هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام نشریه فرانسوی نقش مستقیمی ‌در حمایت از تروریسم و افراط گرایی و افراط گرایان دارد و این اقدام مردود، تحت هیچ عنوانی از سوی دست اندرکاران این اقدام شنیع، قابل توجیه نیست.

در اینکه غرب از افزایش جمعیت اقلیت مسلمانان در کشورهای اروپایی هراس و وحشت دارد، نباید با اهانت به مسلمانان به این نگرانی خود پاسخ دهد. چرا که این برخوردها نه تنها به حل مشکل نمی‌انجامد بلکه برعکس بر مشکلات و دل نگرانی‌ها می‌افزاید .

در بخش دیگر این بیانیه تصریح شده است: نکته قابل تامل دیگر در خصوص قضایای اخیر این است که هر چند افراد و گروه‌های افراطی وابسته به القاعده و داعش سعی می‌کنند خود را در مقابله با اهانت به مقدسات اسلامی جدی و قاطع نشان دهند اما از زمان آغاز ماجرای حمله مسلحانه به نشریه شارلی ابدو و به خصوص اقدام اهانت آمیز مجدد این نشریه در چاپ کاریکاتور جدید از پیامبر گرامی‌اسلام (ص) منفعل عمل کرده‌اند.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن محکوم کردن دوگانگی غرب در برخورد با پدیده تروریسم، «ترور عقیدتی» مسلمانان جهان به بهانه «ترور فیزیکی» عده‌ای هرز نگار را غیر قابل پذیرش می‌داند و از همه اندیشمندان، متفکران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان مسلمان و آزادی‌خواه می‌خواهد در تحلیل و بررسی اینگونه حوادث با علم به پیچیدگی‌های طراحی غرب علیه دنیای اسلام، اهداف ظاهری و باطنی آن را لحاظ کرده و آگاهی بخشی نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه