چرا تاکنون درآمد ناشی از واردات چای خارجی بمنظور بهزراعی باغات حاصل نشده است؟!

استاندار گیلان در نامه های جداگانه ای به معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و همچنین وزیر جهاد کشاورزی، خواستار شتاب در پرداخت اعتبارات بهزراعی باغات چای شد.

چرا تاکنون درآمد ناشی از واردات چای خارجی بمنظور بهزراعی باغات حاصل نشده است؟!

به گزارش ۸دی نیوز، روز سه شنبه روابط عمومی استانداری گیلان محمدعلی نجفی در این نامه ها به محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرده است: پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار بمنظور ساماندهی، تولید، فرآوری، تجارت و استانداردسازی محصول چای در لایحه بودجه سال ۹۳ برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، بارقه امید در دل چایکاران استان های گیلان و مازندران ایجاد کرد.

در ادامه این نامه آمده: این امر برغم وقوع خشکسالی شدید در باغات چای استان، باعث شد تا چای تولیدی از کیفیت بهتری نسبت به سال های گذشته برخوردار شود.

استاندار گیلان در این نامه تصریح کرد: با وجود پیگیری های استانداری، مجمع نمایندگان و سازمان چای؛ تاکنون درآمد ناشی از واردات چای خارجی در قانون بودجه سالجاری بمنظور بهزراعی باغات حاصل نشده است.

نجفی در این نامه با اشاره به اینکه بهترین زمان انجام عملیات بهزراعی باغات چای از آذرماه تا اواخر بهمن هر سال است، اضافه کرده: ابلاغ این اعتبارات موجب افزایش امید کشاورزان و بهبود کیفیت محصول چای خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان های گیلان و مازندران حدود ۳۲ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰درصد این باغات در استان گیلان واقع است.

طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد، قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در فصل زراعی ۹۳، یک هزار و ۸۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو یک هزار تومان تعیین شد.

نزدیک به ۶۰ هزار خانوار چایکار در استان های شمالی کشور طی سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برگ سبز چای برداشت می کنند./ ایرنا

در سال زراعی گذشته، ۶۵ هزار و ۵۰ تن برگ سبز چای بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که ۳۱ هزار و ۱۴۲ تن درجه یک و ۳۳ هزار و ۹۰۸ تن برگ سبز درجه دو بوده و از این مقدار برگ سبز خریداری شده، ۱۴هزار و ۶۳۶ تن چای خشک تولید شده است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه