خنده تلخ مردم بر ادامه مذاکرات با دشمن غیرقابل اعتماد + فیلم

اتفاق جالبی در حین سخنرانی ولی امر مسلمین رخ داد که نمونه مشابهی برای آن، در چنین موضوعی در دست نیست؛ خنده تلخ و البته با صدای بلند حضار در واکنش به روند ادامه مذاکرات با دشمن غیرقابل اعتماد!

خنده تلخ مردم بر ادامه مذاکرات با دشمن غیرقابل اعتماد + فیلم

به گزارش ۸دی نیوز، بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار با مردم قم دارای ابعاد مختلف و بسیار مهمی بود که مطالعه بادقت، چندباره و از زوایای مختلف به آن می تواند راهگشای بسیاری از مسایل پیچیده این روزهای کشورمان، منطقه و صحنه بین المللی باشد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی “خیبرآنلاین”، در این دیدار که در تاریخ ۱۷ دیماه در حسینیه امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، ولی امر مسلمین نکات مهمی را پیرامون مذاکرات هسته ای که بحث روز محافل سیاسی کشورمان هست، مطرح نمودند و برای آنان که می کوشند تا مسیر حرکت خود را بر مدار ولایت تنظیم نمایند، همچون چراغی فروزان، نورافشانی کردند.

ایشان در بخشی از سخنانشان پیرامون مذاکرات هسته ای و در مساله تحریم فرمودند: “دولتى‌ها هم بدانند که آنچه می تواند آنها را بر انجام وظیفه‌ خودشان قادر کند تکیه بر نیروى داخلى است؛ تکیه بر نیروى مردم است. من بارها این را عرض کردم در جلسات عمومى و همچنین در جلسات خصوصى با مسئولین دولتى، نگاهشان به دست بیگانه نباشد. بله، امروز دشمنان براى ملّت ایران با تحریم مشکل درست کردند؛ خب، حالا اگر آمدند شرط برداشتن تحریم را یک چیزى قرار دادند که شما غیرتت نمی گنجد که آن را انجام بدهى؛ چه کار می کنید؟ شرط می گذارند دست از اسلام بردارید، دست از استقلال بردارید، دست از حرکت به سوى علم بردارید، دست از فلان پدیده‌ افتخارآمیز بردارید تا ما تحریم را برداریم؛ شما چه کار می کنید؟ قطعاً قبول نمی کنید.”

ایشان درباره آرمان ها نیز نکات ارزنده ای را مطرح کردند: “دشمن فعلاً نمى‌آید با آرمانها معارضه‌ صریح بکند؛ چرا، اگر ما عقب‌نشینى کردیم، به‌صراحت هم می رسد؛ امّا امروز اینجور نیست که دشمن صریح بیاید با آرمانها معارضه بکند و شرط قرار بدهد لکن باید هوشیار بود؛ فهمید که این پیشنهاد، این حرف، این اقدام ازسوى دشمن با چه هدفى دارد انجام می گیرد.”

امام خامنه ای راهکار عبور از تحریم را چشم ندوختن به دست دشمنان و اجرای اصل اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی های داخلی دانستند و سعی کردند تا نگاه مسئولان، به ویژه دولتمردان را به این مساله جلب نمایند.

اما اتفاق جالبی در حین سخنرانی ولی امر مسلمین رخ داد که نمونه مشابهی برای آن، در چنین موضوعی در دست نیست؛ خنده تلخ و البته با صدای بلند حضار در واکنش به روند ادامه مذاکرات با دشمن غیرقابل اعتماد؛ به نحوی که آشکارا می توان همگرایی هرچه بیشتر میان امام و امت در باب بدبینی نسبت به مذاکرات هسته ای با آمریکای بدعهد را مشاهده کرد.

خنده تلخ مردم بر ادامه مذاکرات با دشمن غیرقابل اعتماد + فیلم

امام خامنه ای اظهار داشتند: “آمریکایى‌ها با کمال وقاحت دارند می گویند اگر در قضیّه‌ هسته‌اى ایران کوتاه هم بیاید، تحریمها یکجا و همه برداشته نخواهد شد؛ این را صریح دارند می گویند. این نشان‌دهنده‌ این است که به این دشمن نمی شود اطمینان کرد نمی شود اعتماد کرد. من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛ مذاکره کنند؛ تا هروقت می خواهند مذاکره کنند! (خنده با صدای بلند مردم) من معتقدم باید دل را به نقطه‌هاى امیدبخش حقیقى سپرد، نه به نقطه‌هاى خیالى.”

برای لمس هرچه بیشتر این اتفاق نادر، بهترین راه، مشاهده فیلم کوتاه و کمتر از یک دقیقه ای این بخش از سخنرانی امام خامنه ای و واکنش معنادار مردم به آن است:

دانلود/خنده تلخ مردم بر مذاکرات هسته ای

با این حساب، به نظر می رسد که یک اتحاد و اتفاق ملی بر مساله عدم اعتماد به آمریکا در داخل کشور شکل گرفته است که در صورت پیوستن برخی مسئولان به این وحدت، می توان به آینده ای بهتر امید بیشتری داشت.

باتوجه به درپیش بودن دورهای جدیدی از مذاکرات هسته ای بر پایه توافق ضعیف ژنو، باید دید آیا عده ای خوشبین به شیطان بزرگ، در نهایت به این نتیجه خواهند رسید که از دشمن، جز دشمنی انتظار دیگری نیست؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه