کدام نمایندگان مانع ادامه نطق جنجالی مطهری در مجلس شدند؟/ نماینده آستارا در صدر مخالفین+ تصاویر

نطق جنجالی امروز علی مطهری در حمایت از سران فتنه که منجر به تشنج در صحن علنی مجلس گشت، اگرچه مورد تحلیل های متفاوتی در رسانه های مختلف قرار گرفت اما به نظر می رسد یکی از مهم ترین ابعاد این مساله هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

کدام نمایندگان مانع ادامه نطق جنجالی مطهری در مجلس شدند؟/ نماینده آستارا در صدر مخالفین+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز، نطق جنجالی امروز علی مطهری در حمایت از سران فتنه که منجر به تشنج در صحن علنی مجلس گشت، اگرچه مورد تحلیل های متفاوتی در رسانه های مختلف قرار گرفت اما به نظر می رسد یکی از مهم ترین ابعاد این مساله هنوز مورد توجه قرار نگرفته است.

92039_orig

به گزارش رجانیوز، در حالی که همواره رسانه های اصلاح طلبان، حامیان دولت و تعدادی از رسانه های بیگانه در تلاش هستند تا اصولگرایان مجلس نهم را «اقلیت» معرفی کرده و اکثریت مجلس را حامی دولت و از سمپات های رییس مجلس قلمداد کنند، بار دیگر این ادعا نقض شد و بررسی افراد شاخص معترض به علی مطهری در جریان نطق امروز وی، نشان می دهد این چهره ها همگی از فراکسیون «رهروان ولایت» بوده اند.
به پایه این گزارش، هنگامی که مطهری تلاش داشت تا با مطرح کردن مساله رفع حصر سران فتنه بار دیگر استدلال های پوچ خود را در این باره مطرح کند، ناگهان فتح الله حسینی و عزیز اکبریان دو تن از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت با اعتراض شدید به وی، مانع ادامه سخنان وی شدند و در ادامه نیز نادر قاضی پور، جواد جهانگیر زاده و صفر نعیمی رز از چهره های شاخص این فراکسیون با نزدیک شدن به تریبون مجلس، به سخنان مطهری اعتراض کردند. این در حالی است که اداره جلسه امروز مجلس نیز با حجه الاسلام ابوترابی از اعضای ارشد فراکسیون رهروان ولایت بود که وی نیز مانع ادامه نطق مطهری شد.
92045_orig
گفتنی است پیش از این نیز در جریان استیضاح فرجی دانا وزیر سابق علوم، نطق بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان علیه وی باعث شد تا فرجی دانا نتواند مجددا از سوی مجلس رای اعتماد بگیرد که این مساله نشان می دهد این فراکسیون دیگر یکپارچگی گذشته خود را ندارد و بخشی از اعضای آن به منتقدان اصلی دولت و اصلاح طلبان تبدیل شده اند.
92035_orig
این موضوع در کنار کاهش آرای لاریجانی در انتخابات خردادماه سال جاری برای ریاست مجلس در مقایسه با سالهای گذشته یک معنا بیشتر ندارد و آن اینکه آرایش سیاسی نمایندگان مجلس نهم به نسبت سال ابتدایی کار خود، دچار تغییرات معناداری شده است و بدنه اصلی منتقدان دولت طی یک سال و نیم گذشته تا حد قابل توجهی توانسته خود را فراتر از چهره ها و احزاب اصولگرا، بازسازی کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
امین
پویش دانشجویی من انقلابی ام؛ دعوت نامه ی پویش من انقلابی ام برای آقای دکتر علی مطهری/با انزجار از فتنه گران به مردم نشان دهید که انقلابی هستید! http://peykedaneshjoo.ir/
ناشناس در پاسخ به امین
واقعاتاسف اوراست این مجلس ونقداصلی متوجه ریاست مجلس است که درمقابل چشمانش به نماینده دیگریورش میبرن وسکوت اختیارکرده وتازه ازبی قانونی حمایت کرده
ناشناس در پاسخ به
نماینده ای که خودش قوانین و مراکز قانونی کشور را زیر سوال می برد باید با زبان خودش با رفتار کرد
در حاشیه