بازیگر اصلی در عرصه آب های آزاد جهان نیروی دریایی ایران است/ حضور نیروی دریایی ایران در دریاهای آزاد گسترده‌تر می‌شود

مراسم فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزان تحت آموزش دوره ۱۸۱ مرکز تخصص های دریایی رشت روز دوشنبه با حضور امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رشت برگزار شد.

بازیگر اصلی در عرصه آب های آزاد جهان نیروی دریایی ایران است/ حضور نیروی دریایی ایران در دریاهای آزاد گسترده‌تر می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم فارغ التحصیلی و اخذ درجه دانش آموزان مرکز تخصص های دریایی رشت گفت: منافع کلان همه کشورها و منافع راهبردی ایران اسلامی ایجاب می کند که نیروی دریایی حضور موثری در دریاها داشته باشند بر این اساس در سال های آتی عرصه حضور نیروی دریایی باز هم گسترش بیشتری خواهد یافت.  نیروی دریایی به عنوان یک بازیگر اصلی تاکنون حضور خود را در آب های آزاد به طور موثری نشان داده و جایگاه اصلی خود را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی مومن، متعهد ، متخصص ، متفکر، شهادت طلب و ولایت مدار برای نیروی دریایی اهمیت بسیاری دارد تا بتوان در این عرصه جهانی حضوری قدرمند داشت. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ناموس و شرف کشور دفاع می‌کنند. این دلیر مردان در شصت‌وهفتمین روز جنگ تحمیلی دشمن را در عرصه دریا شکست دادند و توان اقتصادی او را از بین بردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حمله دزدان دریایی به نفتکش ایران در دریای سرخ اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی ایران به احدی باج نمی‌دهد و امنیت ناوگان تجاری کشور را در دریاهای آزاد فراهم می‌کند.

امیردریادار سیاری اضافه کرد: ناوگروه ها با ابلاغ تدبیر فرمانده معظم کل قوا از سال ۱۳۸۷ در عرصه دریاهای آزاد حضوری مستمر دارند و این محدوده شامل شمال اقیانوس هند از طریق غرب خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ و دریای مدیترانه تا نزدیکی های جبل الطارق و از شرق محدوده جنوب هندوستان ، سریلانکا ، خلیج بنگال ، تنگه مالاکا، دریای چین و اقیانوس آرام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه