پخت روزانه بیش از ۵۰۰ تن انواع نان در گیلان ‌

رمضان کامران‏ی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ تن انواع نان در سطح استان گیلان و در ۴ هزار و ۱۰۰ واحد نانوایی تولید و مصرف می‏‌شود، اظهار کرد: ۶۰ درصد نانوایی‏‌های گیلان بربری پخت می‏‌کنند و نان لواش در رتبه بعدی قرار دارد.

پخت روزانه بیش از ۵۰۰ تن انواع نان در گیلان ‌

به گزارش ۸دی نیوز، رمضان کامران‏ی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ تن انواع نان در سطح استان گیلان و در ۴ هزار و ۱۰۰ واحد نانوایی تولید و مصرف می‏‌شود، اظهار کرد: ۶۰ درصد نانوایی‏‌های گیلان بربری پخت می‏‌کنند و نان لواش در رتبه بعدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در واحد نانوایی به خصوص نانوایی‏‌هایی که سنگک پخت می‏‌کنند باید از آردهایی با سبوس‏‌گیری کمتر استفاده شود‌.

کامران‏پی خاطرنشان کرد: طرح نظارت بر فروش آرد بر نانوایی‏‌ها به زودی در کشور اجرا خواهد شد و به این ترتیب تولید نان‏‌های مغذی مجددا به دوران طلایی خود باز خواهد گشت.

وی درخصوص تعداد نانوایی‏‌هایی که نان فانتری در گیلان پخت می‏‌کنند، گفت: تعداد این واحدها کمتر از ۱۰ واحد است.

کامران‏پی درخصوص کیفیت آرد استان با بیان اینکه در گذشته صد درصد آردهای استان از گندم وارداتی بود، اما امسال از گندم داخلی هم استفاده می‏‌کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‏‌کنیم بهترین نان در نانوایی‌‏های گیلان پخت شود.

وی خاطرنشان کرد: آرد تولیدی استان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنف نانوایان، مجمع امور صنفی، سازمان تعزیرات و شرکت غله تولید و عرضه می‌‏شود.

وی افزود: فعالیت واحدهای بدون پروانه کسب ممنوع است و تعدادی نانوایی‏‌های قدیمی در استان داریم که اغلب آنها در حریم راه‌ها هستند و پروانه کسب ندارند.

کامران‏پی تصریح کرد: به این واحدهای نانوایی که بیشتر در شهرستان صومعه‌‏سرا هستند، دو ماه مهلت داده شد تا پروانه کسب خود را دریافت کنند، در غیر این صورت سهمیه آرد آنها لغو خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت خرید برنج تضمینی گفت: فعلا قیمت برنج در بازار قیمت خوبی است و برای فروش تضمینی برنج اقدامی از سوی کشاورزان نشده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ کشور گفت: قیمت برنج خزر امروز در بازار ۴ هزار تومان است این در حالیست که قیمت خرید تضمینی این محصول دو هزار تومان است و این امر طبیعی است که کسی برنج خود را به ما نمی‌‏فروشد و این جای خوشحالی است‌.

وی گفت: دولت به دنبال خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیست و خرید تضمینی برنج هم برای این اعمال شده است تا اگر در بازار کشاورزی نتواند محصول خود را بفروشد، دولت از او حمایت کند تا ضرر نکند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار نفر پرسنل در نانوایی‌های تحت نظارت شرکت غله و خدمات بازرگانی گیلان مشغول بکار هستند.

منبع: واران نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه