گفتگو تلفنی اوباما و روحانی و طولانی شدن دیدارم با کری نا به جا بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست این کمیسیون با وزیر امور خارجه کشورمان را تشریح کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی گفت: این کمیسیون عصر یکشنبه میزبان ظریف بود.

گفتگو تلفنی اوباما و روحانی و طولانی شدن دیدارم با کری نا به جا بود
به گزارش ۸دی نیوز، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه نشست این کمیسیون گفت: این کمیسیون عصر یکشنبه میزبان ظریف بود.
  وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق روال گذشته بعد از سفرهای مسئولان دیپلماسی، دستاوردها و نتیجه سفرها را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد.
  نقوی‌حسینی تصریح کرد: سفر نیویورک یک سفر مهم بود چرا که حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن مطرح و پیامدهای آن قابل توجه بود، به همین جهت آقای ظریف به جلسه این کمیسیون دعوت شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه در این نشست گزارش مبسوطی از وقایع این سفر، گفت وگوها و مذاکراتی که انجام شده بود مطرح کردند و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردند، اینکه هر چند ایشان در مجموع تحرک دیپلماسی کشور را تایید کردند اما آن اقدامات نابجایی که ایشان مورد خطاب قرار دادند چه اقداماتی بود.
  وی افزود: ظریف اشاره کرد ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفت‌وگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولاً به گفت‌وگوی اوباما با دکتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر
می‌دانند

نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پس از گزارش وزیر امور خارجه نمایندگان سوالات خود را از وی مطرح کردند و وزیر خارجه کشورمان پاسخ آنها را داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه