ترویج برهنگی فرهنگی روی پوست شهر؛ چه کسی پاسخگوست؟+تصاویر

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا نیروی انتظامی و اداره اماکن و اتحادیه ها که هرکدام طبق قوانین مختلف مندرج در قانون اساسی و نیز قوانین دیگر، در این رابطه تکالیف مهمی برعهده دارند، چه کرده اند؟

ترویج برهنگی فرهنگی روی پوست شهر؛ چه کسی پاسخگوست؟+تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، در سایه غفلت مسئولان فرهنگی و نظارتی و غالب شدن فضای افراطی سیاسی بر موضوعات مختلف اعم از فرهنگی و اقتصادی، بروز ناهنجاری های ضداخلاقی و ضدفرهنگی نیز در حال اوج گیری است که این اتفاق، رویداد نامبارکی برای خانواده های مسلمان ایرانی به حساب می آید.

یکی از این نمونه های هنجارشکنی اخلاقی و رفتار غیرفرهنگی در ملاءعام، نصب و فروش تابلوهای نقاشی با تصاویر غیراخلاقی از سوی برخی فروشگاه ها در منظر دید عمومی شهر است که متاسفانه بعضا از خطوط قرمز عرف و شرع نیز عبور کرده و سست کردن پایه های حیا و عفاف در بین مردم را نشانه رفته است.

این روزها در سطح شهر تهران نمونه های بسیاری از فروشگاه های گالری وجود دارد که بی محابا و بدون نظارت نهادهای پرشمار مسئول و نیز، بی آنکه صاحبان آن فروشگاه ها به مسایل اخلاقی توجه داشته باشند، تنها برای کسب سود و درآمد، اقدام به نصب تابلوهای نقاشی در منظر دید عمومی مردم کرده و نسبت به فروش آن مبادرت می ورزند.

تصاویر ذیل، توسط خبرنگار “خیبرآنلاین” از یک مرکز خرید در شمال غرب تهران گرفته شده است؛ تصاویری از تابلوهای نقاشی با ترویج برهنگی فرهنگی! (آدرس این مرکز خرید جهت پیگیری احتمالی مسئولان ذی ربط نزد مسئولان پایگاه محفوظ است).
6137_244

6128_905

6129_578

6136_811
مشاهده می شود که در تهران (ام القرای معروف جهان اسلام!) در مرکز خریدی که خانواده ها برای تهیه اقلام موردنیازشان به صورت دسته جمعی مراجعه می کنند، مجبور هستند تا از مقابل این تابلوهای غیراخلاقی عبور کنند و چه پدران و مادران باشرم و حیایی که با خجالت و واهمه از آنکه مبادا چشم فرزندان معصومشان به این تصاویر دوخته شود، تلاش می کنند تا بر سرعت خود حین گذر در برابر این فروشگاه ها و تابلوهای ضداخلاقی، بیفزایند.

آیا این مساله تعرض به حقوق شهروندی نیست؟ آنانی که با تبلیغات و جاروجنجال رسانه ای تلاش می کنند تا به فکر حقوق شهروندان باشند، در این باره چه پاسخی دارند و چه کرده اند؟ آیا از نگاه آنان، اصولا این مساله جزو حقوق شهروندان به حساب می آید یا بالعکس، کسب درآمد بیشتر برای صاحب آن فروشگاه، آن هم به هر قیمتی، حق شهروندی اوست؟!

مسئولان فرهنگی و نظارتی چه می کنند و چه مسئولیتی در این رابطه دارند؟ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته تا نیروی انتظامی و اداره اماکن و اتحادیه ها که هرکدام طبق قوانین مختلف مندرج در قانون اساسی و نیز قوانین دیگر، در این رابطه تکالیف مهمی برعهده دارند، چه کرده اند؟

باعرض تاسف به نظر می رسد با توجه به غلبه فضای سیاسی افراطی بر سایر مقولات و نگاه حداکثری سیاسی مجریان و ناظران در موضوعات مختلف، بازهم باید مردم و خانواده ها، به ویژه جناح فرهنگی مومن انقلاب، در این زمینه آستین همت بالا بزند و ضمن روشنگری عرضه کنندگان این قبیل مظاهر تبلیغ برهنگی فرهنگی، به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود عمل نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مازیار
داخل همین رشت مثلا داخل خیابون تختی هم چنین عکس های بدی مشاهده شده اینها فقط مال تهران نیست
در حاشیه