خدمت به اهل بیت موشکی است که از غزه قلب اسرائیل را نشانه می گیرد

آیت‌الله علی سعیدی در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی مناسب برای همبستگی بیشتر بین مسلمان جهان است اظهارداشت: مشکلات جامعه اسلامی را در سایه وحدت قابل حل است.

خدمت به اهل بیت موشکی است که از غزه قلب اسرائیل را نشانه می گیرد

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز، آیت‌الله علی سعیدی در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هفته وحدت فرصتی مناسب برای همبستگی بیشتر بین مسلمان جهان است اظهارداشت: مشکلات جامعه اسلامی را در سایه وحدت قابل حل است.

وی با نگاهی اجمالی به تحلیل رابطه قدرت و حق گفت: ممکن است در جایی قدرت باشد ولی معیارهای حق از هم جدا باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه با تاکید بر اینکه سه نظریه در ارتباط با قدرت وجود دارد خاطرنشان کرد: قدرت ذاتا ارزش دارد و هر کس به قدرت دست یابد مشروعیت پیدا می کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به نظر  برخی از فلاسفه که حق قدرت را برای کسی که از کودتا هم به قدرت برسد مشروع می دانند گفت: نظریه دوم معنقد است که قدرت با رای مردم به دست می آید و رای مردم بر قدرت صحه می گذارد و این همان قرارداد اجتماعی هابز است.

وی با تاکید بر اینکه نظریه سوم تنها قدرتی را حق می داند که از صاحب حق کسب شده باشد که آن ذاتی باری تعالی است خاطرنشان کرد: در نظریه سوم رای مردم اثر گذار است و مردم نیز سهم دارند.

IMG_4882

نماینده ولی فقیه در سپاه با بررسی عوامل زایش قدرت در یک جامعه خاطنشان کرد: این بررسی اثبات می کند هر جا قدرتی حاکم شود حقانیت را نیز برای خود به همراه دارد هر چند قدرت باطلی باشد که نمونه آن را در حکومت معاویه می توان دید و مردم با پذیرش معاویه این حق را برای حکومت باطل وی ایجاد کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به تحلیل امام علی (ع) در ارتباط با رابطه قدرت و حقانیت افزود: این امام بزرگوار ۴ عامل را در ایجاد قدرت بیان و تحلیل کردند.

وی با بیان اینکه اولین عامل از نگاه امام علی (ع) تمرکز مردم بر محور واحد قدرت است گفت: امام دلیل حکومت معاویه بر مردم را این عنوان می کند که آنها بر باطل خود اجتماع دارند ولی شما مردم بر حق خود اجتماع ندارید یعنی اگر حق اجتماع نداشت باشد به نتیجه نخواهد رسید و این به صورت یک قانون است.

وی با اشاره به اینکه امروز چین اقتصاد آمریکا را به زانود در آورو توانسته است این ابر قدرت جهانی را بدهکار خود کند افزود: گرفتار شدن اقتصاد آمریکا در اقتصاد چین تنها یک دلیل دارد و ان تمرکز ملت ین بر این هدف و مرکز واحد است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در بحران اقتصادی مائو مردم چین را به این نکته توجه داد که مصرف چای در این کشور در  واردات و خروج ارز از کشور  به چین لطمه می زند گفت: ما ئو از مردم چین خواست که چای مصرف نکنند و مردم هم این امر را قبول کردند .

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی پیام ها و ایده های مائو برای چین قدرت آورد گفت: گاندی در مبارزه با استعمار انگلیس اعلام کرد که مردم پوشیدن کفش چرمی انگلیس به استقلال کشور ضربه می زند و استعمار را پیروز می کند و مردم به این امر لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه امروز اروپاییان در خدمت آمریکا هستند و حتی روسیه و چین به خاطر منافع خود به حرف آمریکا گوش می کنند تصریح کرد: عامل دوم که در زایش قدرت به تعبیر امام علی نقش دارد گودش دادن به حرف رهبر است و اگر مردم به حرف رهبر باطل هم گوش کنند برای او قدرت می آورند ولی اگر رهبر نوح باشد و بر ندای حق ۱۹۵۰ سال فریاد بزنند اما مردم گوش شنوا نداشته باشند حق پیروز نمی شود و در جامعه قدرت نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به تحمیل هایی که از سوی خواص بر امام علی شد افزود: این تحمیلی قدرت امیر المومنین را کاهش داد و تاریخ ماجرای برگشت مالک از خط مقدم و ماجرای حکمیت ابو موسی اشعری را در ذهن خود ثبت کرده است.

وی با تصریح بر اینکه تاریخ نشان داد که وقتی نظرها بر امامی حق تحمیل شود سرنوشت و روزگار چه چیزی را رقم می زند و باعث پیروزی باطل می شود خاطرنشان کرد: سومین عاملی که در زایش قدرت اثر گذار است دقت در انجا کار است.

IMG_4887

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه هیچگاه در راه رسیدن به قدرت نباید از خط قرمزها تجاوز کرد گفت: تجاوز از خط قرمزها انسان را به قدرت می رساند ولی این قدرت باطل است و تاریخ به همه دنیا با در زمین فرو بردن شکوه و جلال  قارون ثابت کرد که قدرت باطل چه سرنوشتی دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آسیب شناسی امام خمینی (ره) در جامعه اسلامی تصریح کرد: امام در این آسیب شناسی با پنج مشکل اساسی در جهان اسلام مواجه شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اولین آسیب را تجزیه عنوان کرد و گفت: استعمار با تجزیه به دنبال کنترل دنیای اسلام است چر اکه کنترل جز بسیار راحتر است و تاریخ این امر را در تجزیه امپراطوری عثمانی و ایران در خود ثبت کرده است.

آیت الله سعیدی دومین آسیب در تحلیل امام راحل را مهره سازی غرب در دنیای دانست و رضاخان در ایران و آتا تورک در ترکیه را نمونه ای از این مهره ها عنوان کرد و گفت:این مهره سازی هنوز ادامه دارد و این که عربستان به نیابت ازآمریکا در عراق و سوریه هزینه های میلیاردی می کنند نشان می دهد که این هدف شوم دشمن هنوز ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دین های ساختگی بهائیت و وهابیت در ایران و عربستان توسط استکبار گفت: سومین آسیب همین دین سازی است و دشمن با ساختن فرقه های ساختگی این مسیر را ادامه می دهد.

وی چهارمین عامل را اختلاف بین مذاهب اسلامی عنوان کرد و گفت: پنجمین آسیب در جهان اسلام وجود رژیم جنایتکار و اشغالگر اسرائیل در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امام همواره وحدت اسلامی را مورد تاکید قرار می دادند گفت:امروز سه اسلام افراطی وهابی از عربستان و اسلام سکولاریته اردوغان (اردوان ) در ترکیه و اسلام شیعه افراطی توسط دشمنان اسلام به جهان معرفی می شود.

وی با بیان اینکه ما پرچم اسلام ناب محمدی را در جهان بلند کرده ایم افزود: ما شیعیان ایران می گوییم خدمت به اهل بیت موشکی است که از غزه قلب اسرائیل را نشانه می گیرد چر اکه با تفکر اهل بیت ساخته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه