شبکه‌های وای فای عمومی، زمینه ساز سوء استفاده از اطلاعات مهم کاربران

شبکه‌های وای فای عمومی، به دلیل ساختار باز موجود، زمینه سوء استفاده از اطلاعات مهم کاربران را دارا می باشند.

شبکه‌های وای فای عمومی، زمینه ساز سوء استفاده از اطلاعات مهم کاربران

به گزارش ۸دی نیوز، کارشناس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان با حضور در جمع دانش آموزان دختر دبیرستان شاهد آیت الله بهجت رشت بر عدم استفاده کاربران از شبکه‌های وای فای عمومی به منظور انجام مبادلات بانکی مهم و شخصی  تاکید کرد.

کارشناس پلیس فتا ضمن اشاره به خطرات استفاده از  سرویس دهندگان وای فای رایگان که در برخی فروشگاه ها، هتل ها، فرودگاه ها و … برای کاربران فراهم شده، اظهار داشت: به دلیل ساختار باز موجود در چنین شبکه‌هایی، زمینه سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای افراد سود جو و فرصت طلب فراهم است بنابراین کاربران باید ضمن استفاده کمتر از شبکه‌های بی‌سیم عمومی، از انجام هرگونه کارهای بانکی یا امور شخصی در این فضا پرهیز نمایند.

وی با اشاره به عوارض استفاده مستمر کاربران از شبکه های اجتماعی به خصوص نرم افزارهای اجتماعی مبتنی بر موبایل برخی از آسیب های ناشی از استفاده نادرست و ناآگاهانه موبایل های هوشمند را بر شمرد و نسبت به عدم توجه کاربران به نکات اولیه امنیتی هشدار داد.

کارشناس پلیس فتا در پایان ضمن معرفی مسیر های ارتباطی پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.Cyberpolice.irو ایمیل این پلیس به آدرس Gfata@police.ir، از آنان خواست، در صورت مشاهده موارد مجرمانه مرتبط با فضای مجازی مراتب را به این پلیس گزارش نمایند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه