یادواره شهدای دانشجو در گیلان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری هفت یادواره شهدای دانشجو از ۱۸ تا ۲۸ بهمن در دانشگاه‌های گیلان خبر داد.

یادواره شهدای دانشجو در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، کامیار مهدی پور در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر در رابطه با نقش دانشجویان و دانشگاهیان در این ایام گفت: بیش از ۱۱۰ واحد دانشگاهی و بالغ بر ۱۴۰ هزار دانشجو در گیلان وجود دارد که باید در دهه فجر امسال با همفکری و تعامل موثر رسالت‌های تدوین‌شده را دانشگاه ها به مرحله اجرا بگذاریم.
وی با اشاره به تشکیل کمیته دانشجویی در این ایام، برنامه‌ریزی برای تشکیل ستادهای دانشجویی، آشناسازی دانشجویان با آرمان‌ها و اهداف امام راحل و انقلاب اسلامی، برطرف شدن شبهات و مسایلی که در حوزه انقلاب اسلامی مطرح است را از جمله اهداف کمیته دانشجویی برشمرد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه در دهه فجر با دو نگاه ورود می‌کنیم، گفت: نگاه اول تبلیغی و ترویجی و نگاه دوم نیز فعالیت‌های تحلیلی و تبیینی است.
مهدی پور با اشاره به مضرات شبکه‌های اجتماعی آن را یکی از دغدغه‌های اصلی نظام خواند و گفت: امروزه با هجمه بسیاری از این رنگ و بو مواجه هستیم؛ اما بزرگترین شبکه های اجتماعی ما هیات های مذهبی هستند که بیش از نیمی از دانشجویان و جوانان ما در این هیات های مذهبی و فرهنگی بخصوص در ماه های محرم و صفر فعالیت می‌کنند که می‌تواند یک اهرم بازدارنده مناسب برای مقابله با این هجمه‌ها باشد.
وی تصریح کرد: دشمن با هزینه های گزافی که برای به دام انداختن جوانان در شبکه های اجتماعی صرف می‌کند، فقط می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ نفر از جوانان را پای کار ببرد، بیشتر جوانان ما در هیات های مذهبی مشغولند و باید این تعداد کم را نیز با انجام کارای فرهنگی در دانشگاه ها و جامعه از مضرات شبکه های اجتماعی آگاه کرد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به برنامه های دانشجویان و دانشگاهها در ایام دهه فجر گفت: بنا داریم هر شب را به یک دانشگاه واگذار کنیم که دانشجویان و اساتید و کارکنان آن دانشگاه برنامه های خاص را در مساجد برگزار کنند.
مهدی پور گفت: با فعالیت های فرهنگی باید جلوی ناامیدی هایی که از طرف دشمن در دانشگاهها و در بین جوانان پمپاژ می شود را خنثی کرد و اجازه ندهیم دستاوردهای انقلاب دچار غبار ناامیدی شود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجو گفت: کنگره شهدای دانشجو در بیشتر استانها برگزار شده است و کنگره شهدای دانشجوی استان گیلان نیز در ۲۸ بهمن برگزار می‌شود که یک دهه از ۱۸ تا ۲۸ بهمن را برای برگزاری هفت یادواره شهدای دانشجو در شهرستان ها با استفاده از ظرفیت دانشجویی در نظر گرفتیم که در این دهه برگزار خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: ما ۱۱۰ واحد دانشگاهی داریم و باید با همت و همکاری مدیران فرهنگی دانشگاه  ها برنامه های متنوعی در ایام الله دهه فجر در دانشگاه ها برگزار کنیم.
مهدی پور گفت: انتظاری که از دانشگاه ها داریم این است که هر دانشگاهی با توجه به رشته تخصصی و تحصیلی خودش دستاوردهای انقلاب را به نمایش بگذارد؛ مثلا دانشکده معماری با زبان معماری و دانشکده ادبیات با زبان شعر و و هنر.
وی خاطرنشان کرد: تنها مدل حکومتی که حکومت ما را از دیگر حکومتها متمایز می‌کند این است که مردم ما از مسئولین متعهد تر هستند و باید از ظرفیت همین مردم و از ظرفیت تشکل ها در دانشگاهها استفاده و دستاوردهای انقلاب را به نسل جوان انتقال دهیم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه