۳۰۸ واحد صنعتی جدید در گیلان احداث می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۸ فقره مجوز تاسیس واحد صنعتی جدید، پروانه بهره‌برداری و طرح توسعه صنعتی به ارزش بیش از ۱۵ میلیار ریال در استان صادر شده است.

۳۰۸ واحد صنعتی جدید در گیلان احداث می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، علی منتظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای سال تاکنون در زمینه صدور مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی جدید و توسعه این طرح‌ها، اظهار داشت: ۳۰۸ فقره جواز تأسیس واحد صنعتی، پروانه بهره‌برداری و طرح توسعه صنعتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است، افزود: در این مدت ۲۲۸ فقره جواز تأسیس صنعتی با برآورد میزان سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال صادر شد که برای چهار هزار و ۵۵۰ نفر در گیلان اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه میانگین مدت اجرایی شدن و بهره‌برداری از این طرح‌ها یک تا سه سال است، گفت: عمده این طرح‌ها در حوزه صنایع فلزی و پلاستیکی، صنایع سلولزی و صنایع غذایی است.

منتظری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد پروانه با میزان سرمایه‌گذاری ۲۲۵۰ میلیارد ریال در استان صادر شده که با راه‌اندازی این تعداد واحد صنعتی ۸۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به بهره‌برداری از یک واحد تولید محصولات چوب پلاستیک در شهرستان شفت، تصریح کرد: یک واحد بزرگ تولید میلگرد و واحد تولید لوازم پزشکی در شهر صنعتی رشت و یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در لوشان به همراه چندین طرح صنایع فلزی و غذایی از جمله مهم‌ترین طرح‌های صنعتی افتتاح شده در ۹ ماهه گذشته امسال در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به صدور ۲۷ فقره مجوز طرح توسعه برای واحدهای صنعتی استان، افزود: برای این تعداد مجوز بالغ بر ۲۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برآورد شده است که این طرح‌ها برای حدود ۵۹۰ نفر شغل مستقیم ایجاد می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه