ساخت و سازهای غیر مجاز سیمای روستاها را غبار آلود کرده است

فرماندار رشت با انتقاد از شیوه اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان رشت، این جریان را عامل تخریب سیمای روستاها دانست و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز سیمای روستاها را غبار آلود کرده است.

ساخت و سازهای غیر مجاز سیمای روستاها را غبار آلود کرده است

به گزارش ۸دی نیوز، سید عیسی مهدوی در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد وضعیت روستاهای شهرستان رشت، گفت: روستاهای گیلان به خصوص شهرستان رشت با برخورداری از انبوه منابع طبیعی به عنوان یکی از ستون های حوزه گردشگری استان در سال های اخیر با انواع و اقسام تخلفات مورد آسیب های جدی قرار گرفته است.

وی افزود: روند ساخت و ساز ها و در مجموع فعالیت های عمرانی خارج از محدوده قانون سیمای گردشگری شهرستان را غبار آلود کرده است و تهدیدی بزرگ برای گیلان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه محیط زیست گیلان در آستانه تهدید و توقف در مرز نابودی قرار دارد، تخریب منابع طبیعی و ساخت و سازها در قالب ویلاسازی در اراضی کشاورزی را عامل مؤثر در تهدید محیط زیست گیلان برشمرد.

وی تصریح کرد: محیط زیست به عنوان یک میراث ارزشی باید حفظ شود و مردم نیز نباید وظیفه خود را فراموش کنند.

مهدوی با انتقاد از شیوه اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان رشت، این جریان را عامل تخریب سیمای روستاها دانست و اظهار کرد: طرح هادی روستایی برای تبدیل به اهرمی برای ساماندهی روستاها باید اصلاح شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه