وزیر جهاد مانع اصلی خودکفایی برنج است/سازمان صدا و سیما دیگرشعار ندهد

بائوج لاهوتی، باتاکیدبر اینکه وزارت جهاد کشاورزی عمدا ۴۰۰ هزارتن کمبود برنج کشور را تامین نمی کند،تصریح کرد: وزیرجهادکشاورزی دانسته مانع تولید این ۴۰۰ هزارتن کمبود برنج در کشور می شود.

وزیر جهاد مانع اصلی خودکفایی برنج است/سازمان صدا و سیما دیگرشعار ندهد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از لنگرنیوز، براساس قانون انتزاع، وظایف تنظیم بازار به عهده وزارت جهادکشاورزی است به همین دلیل در جلسه ماه گذشته اتاق بازرگانی محمودحجتی در راستای انجام وظایف خود دستور ممنوعیت واردات برنج را صادرکرد. اما علی رغم دستور وزیر، از ماه گذشته تاکنون  برنج به صورت بی رویه توسط واردکنندگان به کشور وارد شده است به طوری که پس از دادن دومین کارت زرد به وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ۹دی ماه صحن علنی مجلس  به دلیل واردات بی رویه کالاهای اساسی و لوکس، وزیر جهاد کشاورزی مجدد در فضای مجازی اعلام به قطع کامل واردات برنج به کشور کرد، اما دستور قاطع وزیرجهاد کشاورزی نوش دارو بعد از مرگ سهراب بود، زیرا این دستور  زمانی اعلام شد که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار تن برنج یعنی درحدود ۴۰۰ هزارتن بیش از نیازکشور به واردات این محصول علی رغم وجود مازاد در انبارهای نگهداری ، از طریق مبادی ورودی وارد کشور شده است.

اما آنچه که اکنون حائز اهمیت است، تغییر درمدت زمان استفاده از مجوز واردات است، به طوری که از سوی دولت یازدهم تاریخ مجوز واردات برنج واردکنندگان از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش پیدا کرده است که این امر باعث می شود که علی رغم دستور قطعی وزیر، واردکنندگان همچنان بتوانند تاپایان امسال به واردات برنج بپردازند و با نگهداری این حجم برنج در انبارهایی که از نظر رطوبت درحد استاندارد نیستند و امکان رشد کپک در این نوع برنج ها بسیار زیاد وجود دارد، با بسته بندی شکیل و با اهدای جوایز چند صدمیلیون تومانی این نوع برنج های آلوده را با قیمتی همانند برنج پرمحصول داخلی در بازار، غالب مردم کنند.

مهرداد بائوج لاهوتی، بابیان اینکه کل نیاز برنج درکشور ۴۰۰ هزارتن است،به ایسکانیوز، گفت: براساس آمار دو میلیون و ۸۰۰ هزارتن نیازمصرفی کشور به برنج است که حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن توسط کشاورزان تولید می شود، بنابراین فقط ۴۰۰ هزارتن کمبود وجود دارد که این میزان هم باید با مدیریت صحیح وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اقتصادمقاومتی در کشور تولید شود.

بائوج لاهوتی، باتاکیدبر اینکه وزارت جهاد کشاورزی عمدا ۴۰۰ هزارتن کمبود برنج کشور را تامین نمی کند،تصریح کرد: وزیرجهادکشاورزی دانسته مانع تولید این ۴۰۰ هزارتن کمبود برنج در کشور می شود،زیرا به راحتی با تغییر بذر محصول این میزان برنج از سوی کشاورزان تولید می شود و کشور می تواند به خودکفایی کامل درتولید محصول برنج برسد.

نماینده مردم لنگرود درمجلس،اظهارداشت:باوجود امکان تولید دو میلیون ۸۰۰ هزارتن نیاز مصرفی برنج درکشور،متاسفانه سالانه آشغال هایی درقالب محصول برنج از مبادی ورودی با مجوز وارد کشور می شوند،که به طورحتم اشخاصی که صاحب جایگاه دردستگاه ها هستند،پشت پرده واردات برنج قرارگرفته اند.

بائوج لاهوتی،افزود: تاسف می خورم برای وزیرجهادکشاورزی که علی رغم تصویب و اجرای قانون انتزاع،ازحقوق کشاورزان خود هم دفاع نمی کند.

وی،بابیان اینکه تولیدکننده داخلی توان رقابت با تجار واردکننده را ندارد، تصریح کرد: به طورحتم با واردات دو میلیون تن برنج درسال گذشته و ۹۰۰ هزار تن برنج در امسال و نگهداری این نوع برنج های بی کیفیت در انبارها، توان رقابت از تولیدکننده داخلی گرفته می شود.

نماینده مردم لنگرود درمجلس،باتاکید بر اینکه بارها به سازمان صدا و سیما درخصوص قطع تبلیغات مکرر برنج خارجی تذکر دادیم،تصریح کرد:چندی پیش به مسئولان صدا و سیما متذکر شدم که برنامه های زیادی در راستای حمایت از تولیدداخلی و اقتصاد مقاومتی درشبکه های تلویزیونی به نمایش می گذارید،اما چرا برنج خارجی را تبلیغ می کنید؟

سازمان صدا و سیما دیگرشعار ندهد

بائوج لاهوتی،درپاسخ به این مطلب که دادن هرهفته بیش از ۲۰ دقیقه آتن زنده تلویزیون،برای اجرای قرعه کشی جوایز چند صد میلیون تومانی شرکت های بزرگ،به طورحتم برای سازمان صدا و سیما درآمدخوبی به همراه دارد،افزود: خواهشمندیم سازمان صدا و سیما انقدر شعار درخصوص حمایت از تولید داخلی ندهد،به طور کلی متاسفانه ما در هر زمینه ای منافع یک عده خاص را به منافع ملی کشور ترجیح می دهیم.

بحران موادغذایی درسال های آینده

عضوکمیسیون عمران مجلس،با تاکید براینکه به طورحتم بحث چندسال آینده کشور،موضوع بحران موادغذایی است،گفت: اگر دولت نتواند تولیدات کشاورزی کشور را حفظ کند، واردات صددرصدی کالاهای اساسی درسال های آینده با توجه به نقشه های شیطان صفت کشورهای غربی مبنی تشدید تحریم ها و کاهش قیمت جهانی نفت و اثرات منفی بر درآمدهای نفتی ،حتمی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه