استراتژی رسانه ای دنیا در قبال جنایات داعش/تشدید افکار اسلام هراسانه در آلمان

بر اساس نظرسنجی های صورت پذیرفته تمایلات ضد اسلامگرایانه در آلمان رشد چشمگیری داشته است.

استراتژی رسانه ای دنیا در قبال جنایات داعش/تشدید افکار اسلام هراسانه در آلمان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فرهنگ نیوز، با گذشت مدت زمان کوتاهی از برگزاری تجمع کوچکی در شهر درسدن آلمان که در آن رفتارها و شعارهای ضد اسلامی مشاهده می شد، گزارش ها حکایت از رشد روزافزون این تمایل در میان افکار عمومی آلمان دارد، امری که در آن نمی توان از نقش رسانه های عمومی در جهت دهی به این افکار چشم پوشی نمود.

جنبش موسوم به پگیدا در طول یک ماهه اخیر چندین تجمع ضد مهاجرت برگزار نموده که در آن عمدتا رنگ و بوی اسلام ستیزانه مشاهده شده است. به گزارش اشپیگل، نظرسنجی ها نشان داده که حداقل ۳۵ درصد از آلمانی ها نسبت به برگزاری این تجمعات موافق بوده و از رشد اسلام احساس خطر می نمایند.

رشد روز افزون تروریست های داعش در عراق و سوریه و اقدامات ضد انسانی آنها در کشتار و بردگی انسان ها بر موج اسلام هراسی در جوامع اروپایی افزوده، چرا که رسانه های غربی دائما داعش و سیاست های ضد بشری آن را بر گرفته از نگاه اسلامی نشان می دهند.

جنبش پگیدا مخفف عبارت « اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی کردن مغرب‌زمین» است. که نسبت به رشد جریان های اسلامی در آلمان ابراز نگرانی می کنند. گفتنی است که در طول سه دهه گذشته گرایش به اسلام در کشورهای اروپایی با رشد بالایی ادامه داشته و بنا بر گزارش ها در صورت تداوم این روند در ۵۰ سال آینده، اسلام بعنوان بزرگترین دین اروپا محسوب خواهد شد.

به نظر می آید که دست هایی پنهان با حمایت بسیاری از جناح های سیاسی در پی آن است که توامان با رشد داعش و اقدامات تروریستی که با تبلیغات وسیع پوشش داده می شود، مانع از توسعه و تداوم گرایش اسلامی رحمانی در سطح جامعه آلمان گردند.

حضور گروه های افراطی، راست گرا و گاها نژادپرستی مانند گروه «جانشین آلمان» نشان از شدت یافتن گرایش های اسلام ستیزانه دارد. جامعه آلمان در طول یک سده گذشته از ظرفیت بالایی برای اقدامات نژادپرستانه برخوردار بوده که نمود آن را می توان در جنگ های جهانی به وضوح مشاهده نمود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه