فشار آب یکهزار و ۴۹۸ خانوار در ۱۸ روستای ماسال تقویت شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از تقویت فشار آب ۱۸ روستای شهرستان ماسال خبر داد.

فشار آب یکهزار و ۴۹۸ خانوار در ۱۸ روستای ماسال تقویت شد

به گزارش ۸دی، محمدعلی فرّ امینی، با اشاره به اینکه مجتمع چاله سرا، یکی از بزرگ ترین مجتمع های آبرسانی شهرستان ماسال است، اظهارداشت: این مجتمع در قالب طرح جامع آبرسانی به یکهزار روستای گیلان احداث شده که هم اینک آب شرب سالم و بهداشتی ۱۸ روستای شهرستان ماسال از آن تامین شده است.

وی افزود: درتابستان امسال به دلیل کاهش آبدهی چاه ها و همچنین رعایت نکردن الگوی درست مصرف و استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، در این روستاها شاهد معضل کم آبی بوده ایم.

وی تصریح کرد: به منظور تقویت فشار آب مشترکین این مجتمع، عملیات اجرای ۲ هزار متر لوله گذاری خط پمپاژ و تجهیز و راه اندازی یک حلقه چاه عمیق در دستور کار قرار گرفت.

فرّ امینی با اشاره به اتمام عملیات لوله گذاری و راه اندازی چاه رزرو، گفت: با اجرای این طرح تقویت آب آشامیدنی، مشکل افت فشار آب یکهزار و ۴۹۸ خانوار با جمعیتی معادل ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در ۱۸ روستای شهرستان ماسال مرتفع شده است.

به گفته ی مدیرعامل شرکت آبفار گیلان؛ برای اجرای این طرح، یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

بنابراین گزارش؛ پیش بینی شده در راستای اجرای طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان، به ۳۷ روستا با ۳ هزار و ۸۹۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۳۶ نفر در شهرستان ماسال آبرسانی شود که تاکنون این امر در ۲۸ روستای این شهرستان تحقق یافته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه