مراسم تشییع پاشایی “جنبش اعتراضی” بود؟!

یک جریان خاص سیاسی، به یک دلیل شاخص، هرگز قصد ندارد دست از بزرگنمایی و سوء استفاده از مراسم تشییع مرحوم مرتضی پاشایی بردارد.

مراسم تشییع پاشایی “جنبش اعتراضی” بود؟!
به گزارش ۸دی نیوز، هادی خانیکی، از چهره‌های تئوری پرداز اصلاح‌طلب اخیراً در یک مصاحبه مطوّل با روزنامه اعتماد، به تحلیل فرم و محتوای مراسم تشییع خواننده جوان تازه درگذشته پرداخته است.

او در خلال صحبت‌هایش نیز گفته است: بخش مهمی از جامعه ما در قالب مراسم آیینی امثال آقای پاشایی حرف خود را می‌زنند!

*سوگمندانه باید اشاره کرد که یک جریان خاص سیاسی، به یک دلیل شاخص، هرگز قصد ندارد دست از بزرگنمایی و سوء استفاده از مراسم تشییع مرحوم مرتضی پاشایی بردارد.

آن دلیل شاخص نیز که پس از اظهار نظرهای فراوان چهره‌های این جریان مبنی بر اینکه «پاشایی به رفتارهای غیر ایدئولوژیک دعوت می‌کرد»، «عده‌ای از ده‌ها هزار تشییع‌کننده جوان پاشایی درس نمی‌گیرند»! «این یک جنبش بود»، «مشایعت کنندگان منتقدین حکومت بودند» و … بیان شد؛ اشاره‌های شخصی به نام آقای م.م بود که روزنامه شرق چندی قبل تحت عنوان جامعه‌شناس با وی گفت‌وگو کرد.

او در بخشی از صحبت‌های خود پیرامون تجمعات سوگوارانه درگذشت مرحوم پاشایی گفته بود: «مرگ او، گوشزد‌کننده مرگ خیلی‌های دیگر است که در صورت از بین‌رفتن، ممکن است واکنش‌های بزرگ‌تری را در پی داشته باشد. این نمایش، نمایش پاشایی نبود، نمایش چیزی دیگر است…»

او بصورتی خواسته یا ناخواسته از علت علاقه یک جریان سیاسی خاص به مشایعت کنندگان پاشایی پرده برداشته بود و تلویحاً وعده اعتراضاتی را داده بود که ممکن است توسط همین جریان و برای مرگ کسانی (شاید برخی فتنه‌گران در حصر) دیگر وقوع یابند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه