تیم ملی والیبال با اقتدار قهرمان آسیا شد/ قد ایران از آسیا بالاتر رفت

تیم ملی والیبال ایران در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی آسیا برابر کره‌جنوبی به پیروزی رسید و قهرمان هفدهمین دوره این مسابقات شد. تیم کشورمان که در دوره قبلی این پیکارها عنوان نخست را از آن خود کرده بود این بار در خاک امارات از عنوان خود دفاع کرد.

تیم ملی والیبال با اقتدار قهرمان آسیا شد/ قد ایران از آسیا بالاتر رفت

به گزارش ۸دی نیوز، بازی فینال هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا را شامگاه امروز یکشنبه تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی برگزار کردند. در این دیدار که در شهر دبی امارات برگزار شد تیم کشورمان برابر حریف خود به برتری ۳ بر صفر دست یافت و با اقتدار روی سکوی قهرمانی این دوره از مسابقات ایستاد. تیم ایران در این بازی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ کره را شکست داد و از عنوان قهرمانی خود در دوره قبل دفاع کرد.

خولیو ولاسکو در این بازی از معروف، غفور، زرینی، موسوی، قائمی، غلامی و ظریف(لیبرو) در ترکیب اصلی استفاده کرد و با تدابیری که اندیشده بود بار دیگر پارک کی‌ وون، سرمربی تیم حریف را اسیر تفکرات خود کرد. با شروع ست نخست تیم کره دو امتیاز متوالی گرفت و نشان داد انگیزه‌های زیادی برای برد مقابل ایران دارد ولی خیلی زود بازیکنان تیم کشورمان ابتکار عمل را در دست گرفتند و با دفاع‌های متوالی خود روی تور برتری ۸ بر ۶ را در استراحت فنی اول این ست رقم زدند.

مهاجمان کره که به خصوص از دفاع‌های موسوی ترس داشتند در ادامه اسیر مدافعان روی تور تیم کشورمان شده بودند تا برتری ۱۲ بر ۷ ایران را شاهد باشیم و سرمربی کره نخستین تایم اوت خود را تقاضا کند. این برتری در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۰ به نفع ایران رقم خورد. بازی خوب بازیکنان تیم کشورمان همچنان تداوم یافت تا این ست با پیروزی ۲۵ بر ۱۹ ایران خاتمه یابد.

با شروع ست دوم کره‌ای‌ها به سرویس‌های با ریسک بالا روی آوردند تا دریافت اول تیم ایران را مختل کنند ضمن اینکه در خط حمله نیز کارهای ترکیبی در دستور کار حریف قرار گرفت که همین عامل باعث شد این تیم پا به پای تیم ایران پیش بیاید. برتری ۸ بر ۷ ایران در وقت اول استراحت فنی ست دوم نشان از بازی نزدیک دو تیم در آغاز این ست داشت.

بعد از صحبت‌هایی که خولیو ولاسکو با بازیکنان تیم ایران در زمان استراحت داشت در دفاع روی تور شرایط تیم کشورمان بهتر شد و فاصله امتیازات دو تیم به عدد ۳ رسید که همین موضوع با درخواست وقت استراحت کره‌ای‌ها مواجه شد و در ادامه دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند پس از آن هم کره‌ای‌ها برتری ۱۶ بر ۱۵ را در وقت دوم استراحت فنی ست دوم به نام خود ثبت کردند. با شروع دوباره بازی مهاجمان تیم کره دفاع کناری تیم ایران را هدف قرار دادند و اختلاف را به دو امتیاز رساندند اما دو امتیاز سرویس به موقع از زرینی شرایط را به سود تیم کشورمان بازگرداند.

تعویض‌های ولاسکو و به میدان فرستادن مهدی مهدوی، شهرام محمودی و رحمان داودی توسط این مربی برتری ۲۳ بر ۲۱ تیم ایران را به دنبال داشت. تغییراتی که سرمربی تیم ملی در لحظات حساس این ست ایجاد کرد در نهایت برتری ۲۵ بر ۲۲ تیم ایران را به دنبال داشت. خوشحالی ولاسکو بعد از دفاع خوب روی تور در کسب آخرین امتیاز این ست هم دیدنی بود.

ست سوم با امتیازگیری کره آغاز شد. چند اشتباه متوالی از بازیکنان تیم ایران باعث شد کره برتری ۵ بر ۲ را به سود خود روی تابلو امتیازات ثبت کند که همین عامل باعث شد خولیو ولاسکو تقاضای تایم اوت کند. حرف‌های ولاسکو برای بازیکنان مثل همیشه کارساز واقع شد و تیم ایران برتری ۸ بر ۷ را در وقت اول استراحت فنی این ست رقم زد. اگرچه تیم کره خیلی تلاش کرد تا از ایران پیشی بگیرد ولی بازی خوب شاگردان ولاسکو باعث شد تا در وقت دوم استراحت فنی این ست نیز ایران ۱۶ بر ۱۴ از رقیب سنتی خود پیش بیافتد.

در ادامه این ست اسپک خوب غلامی و تک دفاع امیر غفور ایران را به امتیاز ۲۰ رساند و این در حالی بود که کره در امتیاز ۱۶ باقی ماند. پارک کی وون سرمربی تیم کره پس از این فاصله تقاضای تایم اوت کرد تا شکاف ایجاد شده را کاهش دهد. اما سرویس‌های خوبی قائمی و اسپک موسوی ایران را به امتیاز ۲۴ رساند و آخرین امتیاز با تک دفاع حمزه زرینی به دست آمد تا ایران این ست را ۲۵ بر ۱۹ به نام خود ثبت کند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران با دفاع از عنوان قهرمانی خود در آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمان قهرمانان را که با حضور برترین‌های قاره‌های مختلف جهان برگزار می‌شود کسب کرد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه