شخم زمستانی در ارضی زیر کشت آستانه‌اشرفیه آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از آغاز شخم زمستانی در اراضی زیر کشت برنج این شهرستان خبر داد.

شخم زمستانی در ارضی زیر کشت آستانه‌اشرفیه آغاز شد
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان خبر، گودرز کمال‌پور با بیان اینکه شخم زمستانی از هفته جاری توسط کشاورزان منطقه آغاز شده بیان کرد: تاکنون شخم زمستانی در ۱۲۲ هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان به انجام رسیده و تا آغاز فصل کشت برنج ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستانه‌اشرفیه دارای ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج است، یادآور شد: استفاده بهینه از آب زراعی، آماده‌سازی زمین برای سال زراعی جدید، از بین بردن آفت‌های زراعی و علف‌های هرز و … از اهداف مهم شخم زمستانی است.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه در ادامه نیز از شهرستان آستانه‌اشرفیه به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید برنج در گیلان نام برد و اظهار کرد: در سال زراعی گذشته کشاورزان این شهرستان بیش از ۱۰۷ هزار و ۲۴۳ تن محصول برنج به ارزش بیش از ۶۶۴ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال تولید کرده‌اند.

کمال‌پور جلوگیری از هدر رفتن آب زراعی، استفاده مناسب و صحیح از نزولات آسمانی، مدیریت مناسب در جهت اجرای عملیات‌های کشت برنج، افزایش سطح آگاهی کشاورزان، استفاده مناسب از ماشین‌آلات و بخش مکانیزاسیون را از جمله اهدافی دانست که در سال زراعی جدید با جدیت در این شهرستان پیگیری خواهند شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه