مقام معظم رهبری بر بصیرت خواص تاکید دارند / ایران همیشه برای آمریکا یک معضل و مشکل بوده است+ تصاویر

مراسم پاسداشت حماسه عظیم ۹ دی در مسجد ولیعصر(عج) بالامحله فومن با سخنرانی دکتر مظفر نامدار برگزار شد.

مقام معظم رهبری بر بصیرت خواص تاکید دارند / ایران همیشه برای آمریکا یک معضل و مشکل بوده است+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، مظفر نامدار، پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شامگاه دوشنبه(۸آذر) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد ولیعصر فومن اظهار کرد: جریان فتنه ۸۸ و متعاقب آن حماسه ۹ دی از ذهن مردم پاک نشده است ولی عده‌ای با بهانه‌های متعدد اصرار به پاک کردن این واقعه دارند.

وی با بیان اینکه مردم از سال ۸۸ به بعد سختی‌های مضاعفی را متحمل شده‌اند، افزود: فتنه ۸۸ تاثیراتش بر طمع دشمن به انقلاب اسلامی یک بحث بسیار مهمی است.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر گفت: در طول پنج سال سه واژه فتنه، بصیرت و خواص را بسیار تکرا کردیم و در ادبیات سیاسی وارد شده ولی ان درکی که باید ازین واژه‌ها داشته باشیم را نداریم.

نامدار با بیان اینکه شیعیان قربانی این واژه‌ها در طول تاریخ هستند، تصریح کرد: واژه منافق و فتنه زاده دوران اسلام است و قبل از ان وجود نداشت.

مقام معظم رهبری بر بصیرت خواص تاکید دارند

وی با بیان اینکه ما بر روی واژه فتنه حساس هستیم، خاطرنشان کرد: مردم باید خواص را بشناسند و با بصیرت جلو بروند و مقام معظم رهبری بر بصیرت خواص تاکید دارند.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: دشمنان از بعد انتخابات ۸۸ تا روزی که به نزدیکی جریان ۹ دی رسیدیم تمام فضای ما را تحریم کردند و گزینه‌هایی را بر روی میز رئیس جمهور آمریکا قرار دادند.

نامدار با بیان اینکه برگزاری این همایش ها برای بازخوانی رخدادهایی است که در مسیر انقلاب اسلامی ما تاثیر داشته، افزود: بازخوانی این رخدادها برای ما یک تجربه تاریخی و نشانه است و شبیه تابلوهای راهنمای و رانندگی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوع‌ها در ماندگاری شخصیت‌ها و وقایع به دلیل نشانه بودن این حوادث است،گفت: فتنه‌ها طبق آموزه‌های دینی و تحقیقات علمی ناشناخته می‌آیند و شناخته شده می‌روند.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: اگر این موضوعات را بازخوانی نکنیم یقینا به بیراهه خواهیم رفت و بی تردید در فاصله خیلی کوتاه سقوط می‌کنیم.

نامدار با بیان اینکه تاریخ هیچ ملتی مانند ایران نیست، خاطرنشان کرد: در دوران معاصر هیچ ملتی پیدا نیست که مانند ایران جنبش‌های اجتماعی ملی، منطقه‌ای و محلی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روح ایران روح تاریخی است و پیوسته آرمانی را جلوی چشم ملت می‌آورد، اظهار کرد: اگر این نشانه‌ها را از جلوی ما بردارند ما یک ملت بی‌نشانه و بی‌هویت می‌شویم.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر و عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه از نظر بعضی‌ها باید تاریخ بی‌طرف نوشته شود، افزود: یعنی تاریخی نوشته شود که در ان قبح و بغض نسبت به دشمن، اخلاق، راست و دروغ و … نباشد و به صورت گزارشی نوشته شود.

نامدار با بیان اینکه بسیاری از رخدادها در تاریخ اتفاق افتاده که ثبت نشده است، گفت: ده‌ها رخداد اتفاق میفتد تا یک رخداد بزرگ در تاریخ ثبت گردد که حماسه ۹ دی یکی از این رخدادهای بزرگ است.

ایران همیشه برای آمریکا یک معضل و مشکل بوده است

وی با بیان اینکه ایران همیشه برای آمریکا یک معضل و مشکل بوده است، تصریح کرد: تنفر ایران از آمریکا برای آنها عجیب است ولی امریکا نمی تواند از ایران چشم بپوشد.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر خاطرنشان کرد: هشت کشور دارای حق وتو وقتی امادگی پیدا می‌کنند با مشاورین وزیر خارجه مذاکره می‌کنند علتش این است که به استراتژیک مهار رسیده‌اند.

نامدار با بیان اینکه بعضی از افرا با توهماتی که دشمن در جان انها می‌اندازد احساس می‌کنند ایران کشور ضعیفی است، اظهار کرد: اگر کشور ضعیفی بودیم هیچ نیازی نبود یک کشور تمام خبرگزاری‌های کشورش را اجبار کند تا بر ضد کشور ایران صحبت و تبلیغات کنند.

وی افزود: رهبران ایران در برابر آمریکا به جای اینکه حرکت‌های استراتژیک کنند حرکت‌های تاکتیکی انجام می‌دهند و دلیل موفقیتشان همین امر است.

پژوهشگر اندیشه اسلامی معاصر گفت: کسی به سازش با دشمن می‌رود نباید همه مسائل کشورش را برای دشمن رو کند.

نامدار با بیان اینکه اولین سیاستی که آمریکا برای تغییر رژیم ایران انتخاب کرد انقلاب رهبری بود، تصریح کرد: انقلاب رهبری یک تجربه امتحان شده بود که در بعضی جاها موفق بودند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب رهبری یعنی یک عده‌ای خیلی آرام و بدون خشونت تمام راهکارهای یک نظام را ببندند.

مسجد-بالامحله-فومن (1) مسجد-بالامحله-فومن (2) مسجد-بالامحله-فومن (3) مسجد-بالامحله-فومن (4) مسجد-بالامحله-فومن (5) مسجد-بالامحله-فومن (6) مسجد-بالامحله-فومن (7) مسجد-بالامحله-فومن (8) مسجد-بالامحله-فومن (9) مسجد-بالامحله-فومن (10) مسجد-بالامحله-فومن (12)

مسجد-بالامحله-فومن (13)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه