امام جواد (ع) قاطعانه در برابر انحرافات و مکرهاى‏ خلفاى باطل می ایستادند

مدیر حوزه های علمیه گیلان گفت: امام جواد (ع) قاطعانه و با صلابت در برابر انحراف ‏ها، کجروى‏ ها، مسامحه‏ ها، توهین ‏ها و دیگر حیله‏ ها و مکرهاى‏ خلفاى باطل ایستاد و از حقانیت دین دفاع کرد.

امام جواد (ع) قاطعانه در برابر انحرافات و مکرهاى‏ خلفاى باطل می ایستادند

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز با اشاره به سالگرد شهادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی علیه السلام اظهار کرد: امام جواد(ع) با دو خلیفه نیرنگ‏ باز عباسى یعنى مامون و معتصم ‏هم عصر بود.

وی ادامه داد: به گواهى متون تاریخى مامون مکارترین و منافق‏ترین‏ خلفاى عباسى است او کسى است که براى کسب پیروزى نهایى و قطعى بر اندیشه شیعه، بسیار کوشید.

مدیر حوزه های علمیه استان گیلان خاطر نشان کرد: هدف نهائى مامون از تشکیل مجالس مناظره با امامان شیعه، شکست آنان و در نهایت‏ سقوط مذهب تشیع بود.

وی گفت: مأمون می ‏خواست‏ براى‏ همیشه ستاره تشیع خاموش گردد و بزرگترین منبع و مصدر مشکلات و خطراتى که مامون و دیگر حاکمان غاصب و ستمگر را تهدید می کرد، از میان برداشته شود.

وی همچنین در ادامه ابراز نمود: مامون به حمید بن مهران – که در خواست‏ مناظره با امام رضا(ع)کرده‏ بود.- گفت که نزد من هیچ چیز از کاهش‏ منزلت وى محبوب تر نیست.

این استاد حوزوی همچنین تاکید کرد: در چنین عصرى امام جواد(ع) قاطعانه و با صلابت دربرابر انحراف ‏ها، کجروى‏ ها، مسامحه‏ ها، توهین ‏ها و دیگر حیله‏ ها و مکرهاى‏ خلفاى باطل ایستاد و از حقانیت دین دفاع کرد.

مدیر حوزه های علمیه گیلان در خصوص زمان زندگی شریف امام جواد (ع) ابراز داشت: دوران عمر آن امام بزرگوار ۲۵سال و دوره امامتش ۱۷سال بوده است.

وی در پایان از جوانان کشورمان خواست با الگوپذیری از زندگی سراسر روشن و سعادت مندانه امام جواد در دوران زندگی در مسیر آن حضرت قرار گیرند و همواره خود را با روش و سیره آن حضرت مطابق نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه