زمین خواری در فومن با حضور دست های پشت پرده!+تصاویر

زمینی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از اراضی ملی توسط یک فرد سودجو در منطقه قلعه رودخان شهرستان فومن تصرف شده است که امیدواریم با حکم دادستانی بازگردانده شود.

زمین خواری در فومن با حضور دست های پشت پرده!+تصاویر
 به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز ؛در منطقه فوشه قلعه رودخان گیلان زمین هایی با درختان جنگلی وجود دارد که متعلق به سازمان منابع طبیعی و امور اراضی استان است که متاسفانه حدود یک هکتار از این اراضی که متعلق به سازمان فوق بوده و از ارزش ریالی آن نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، توسط یکی از زمین خواران تصرف شده است.

جالب اینجاست که فرد تصرف کننده این اراضی علاوه بر تصاحب این زمین ها و حصارکشی دور آن، مبادرت به از ریشه در آوردن بخش های زیادی از درختان این منطقه نموده و ویلایی نیز برای خود ساخته است!

به نظر می رسد فرد زمین خوار با حمایت افراد خاص توانسته دست به چنین اقدام تاسف باری آن هم در زمانی که رهبر انقلاب بر لزوم مبارزه هرچه جدی تر با مفاسد اقتصادی تاکید دارد.

اما در همین رابطه علی‌نقی صدیقی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن در گفت‌وگو با بهجت‌نیوز گفت: هشت هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه فوشه قلعه رودخان تصرف شده است.

وی با بیان اینکه فردی در منطقه فوشه قلعه رودخان اقدام به تصرف هشت هزار متر مربع از اراضی ملی کرده بود، اظهار کرد: این اراضی در حال حاضر توسط این نهاد رفع تصرف و پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه محدوده این زمین با سیم خاردار جدا شده بود، افزود: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فومن بنا به وظیفه ذاتی خود اقدام به تشکیل پرونده تخلف، خلیت و تخریب و تصرف ادوانی برای این شخص کرده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن تصریح کرد: پرونده خلیت و تصرف ادوانی اراضی ملی در حال رسیدگی است که به محض صدور حکم قضایی اگر به نفع دولت باشد به فوریت به خلیت و رفع تصرف اراضی اقدام خواهند کرد.

صدیقی با بیان اینکه فرد متهم درختان این زمین را قطع کرده و فروخته است، گفت: پرونده‌ای جداگانه برای این کار وی تشکیل و به مقامات قضایی ارجاع شد که در نتیجه ان فرد مذکور متهم شناخته شده است.

وی با بیان اینکه قلعه رودخان پتانسیل بالایی به دلیل وجود دژ تاریخی دارد، خاطرنشان کرد: اراضی در ان مکان ارزشمند است و به همین دلیل چشم طمع بعضی از افراد را نسبت به تصرف اراضی ملی به خود جلب می‌کند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن اظهار کرد: این نهاد تمام تلاش خود را در راستای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در کل شهرستان می‌کند که تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.

صدیقی در پایان گفت : دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی شهرستان فومن حمایت‌های همه جانبه در این راستا با آبخیزداری می‌کنند که جای تشکر دارد.

تصاویری از زمین تصرف شده، حصارکشی و ویلای غیر قانونی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه