زمینه سازی اجتماعی برای تشدید تحریم ها یکی از ده ها ضرر فتنه گران در سال ۸۸ به مردم بود

حجه‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد حماسه «نه دی»گفت: نهم دی ماه سال هشتاد و هشت دارای پیام های متنوعی بود، اما روشن‌ترین پیام نهم دی ماه را میتوان کوبیدن میخ آخر بر تابوت دیکتاتوری واستبداد دانست که توسط مردم زده شد.

زمینه سازی اجتماعی برای تشدید تحریم ها یکی از ده ها ضرر فتنه گران در سال ۸۸ به مردم بود

به گزارش هشت دی نیوز، حجه‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رجانیوز به مناسبت سالگرد حماسه «نه دی»گفت: نهم دی ماه سال هشتاد و هشت دارای پیام های متنوعی بود، اما روشن‌ترین پیام نهم دی ماه را میتوان کوبیدن میخ آخر بر تابوت دیکتاتوری واستبداد دانست که توسط مردم زده شد.

به گزارش رجانیوز، وی افزود: اقلیتی که میخواست با توسل به زور و شورش و آتش زدن سطل‌های زباله نظر خودش را بر اکثریت تحمیل کند، وقتی مردم این جسارت ها و هتاکی ها مخصوصا به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  را مشاهده نمودند وارد صحنه شدند و پاسخ آنها را دادند.

حسینیان ضمن تببین زمینه وقوع حماسه نه دی گفت: درحماسه نهم دی گروه‌های مختلفی از مردم نقش آفرینی کردند، البته در راس امور رهبر معظم انقلاب بودند که با درایت و صبوری و شکیبایی توانستند فتنه گران را از بدنه مردمی که تحت تاثیر برخی شایعات قرار گرفته بودند، جداکنند و آهسته آهسته آنان را منزوی و به جامعه معرفی بکنند.
وی افزود: علاوه بر این، آن دسته از علمای بزرگواری که معتقد به ولایت و راه رهبری بودند قرار داشتند که وارد مساله شدند و با تبیین مسائل فتنه و دنیا طلبی دنیاطلبان توانستند نقش بسیار بزرگی در روشن کردن مردم و حمایت از رهبری در جامعه ایجاد کنند، همچنین مطبوعات و پایگاه‌های اطلاع رسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند هم نقش بسیار موثری را در تبیین مسائل و آگاهی بخشی جامعه ایفا کردند که می توان مجموعه این عوامل منجر به بروز حماسه ۹ دی ۸۸ شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه باعث ایجاد اتحاد مخالفان نظام جمهوری اسلامی شده بود افزود: بزرگترین گناه سران فتنه این بود که نظامی را که با قدرت تمام به پیش میرفت و در عرصه بین الملل نقش موثر ایفا میکرد، باعث شدند دشمنانش جسور شده و اوبامایی که هر روز نامه به رهبری مینوشت و دست صلح و دوستی به سوی رهبری دراز میکرد، تطمیع شود و تصور کند پایان نظام اسلامی ایران فرارسیده است.
حسینیان تاکید کرد: خیانت سرانه فتنه این بود که نظام را در عرصه جهانی  تضعیف کردند و  تحریم هایی که بعد از فتنه سال ۸۸ به وجود آمد، نتیجه اقدامات فتنه گران در سال ۸۸ بود. چرا که اولا باعث تفرقه میان بخشهایی از مردم شد و ثانیا جایگاه ایران را در سطح جهانی به بواسطه آشوب های خیابانی تنزل داد و زمینه ساز تشدید تحریم های غرب علیه مردم شد.
وی در ادامه تصریح کرد:  اگر کسی در مقابل نظام اسلامی «بغی و تجاوزگری به قانون »داشته باشد در فقه حکمش مشخص است و قطعا سران فتنه مفسد فی الارض هستند.
رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در مورد حصر سران فتنه نیز گفت: در قانون آمده است که برخی از مسائل به شورای عالی امنیت ملی مربوط میشود و در مورد کسی که دست به شورش میزند و موجب اخلال در نظم و امنیت اجتماعی می شود، بر اساس قانون این نهادها وظیفه تصمیم گیری دارند که بر همین اساس تصمیم درباره سران فتنه مطابق مقررات قانونی به شورای امنیت ملی واگذار شد و شورا نیز تصمیم گرفت که تا اطلاع ثانوی در حصر خانگی قرار بگیرند و قطعا اگر این افراد پرونده شان در دادگاه مطرح بشود حکم بسیار سنگین تری خواهند گرفت.
وی در پاسخ به خبرنگار رجانیوز درباره ابعاد اقتصادی فتنه ۸۸ به کشور گفت:  بعد از جریان فتنه دشمنان ایران احساس کردند که نظام جمهوری اسلامی آسیب پذیر است و امیدوار به سرنگونی جمهوری اسلامی شدند لذا در فتنه یک وحدت کامل میان سران استکبار و بهائیان و  اصلاح‌طلبان و منافقان و سلطنت‌طلبان و توده ای ها به وقوع پیوست و مخالفان نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند که میشود همه‌ی دشمنان جمهوری اسلامی با تفاوت های اعتقادی که بینشان حاکم است را به وحدت رساند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدی که فتنه گران به آن دامن زدند این بود که موقعیت نظام جمهوری اسلامی و آن واقعیت قدرتمند نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفته شد و دشمن را به طمع انداخت و همین هم باعث آن شد که تحریم ها شدت پیدا کند تا بتوانند در اسرع وقت نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند، هر چند همان سران نفاق و کفر این را فهمیدند که جمهوری اسلامی نیز آنقدر ناتوان نیست که با این طوفان های مصنوعی از جای خود کنده بشود اما در عین حال ضررهای بسیار بزرگی به اقتصاد  کشور و مردم  وارد آمد.
حجه الاسلام حسینیان در پایان تاکید کرد: ۹ دی ۸۸  نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود زیرا اگر روز ۲۲بهمن نقطه عطفی در سرنگونی نظام پادشاهی ۲۵۰۰ ساله بود، در ۹ دی شاهد سرنگونی اتحاد بیگانگان و عناصر داخلی دشمن بودیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه