تأکید مکرر آمریکا بر گزینه نظامی پس از صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، چهره فریبکار آنها را دوباره آشکار کرد

وی با اشاره به این مطلب که ما نمی‌خواهیم مانع دیپلماسی شویم، گفت: خود اینها در زمان هشت سال دفاع مقدس همه کاره بودند و دیدند دشمن چگونه رفتار می‌کند.

تأکید مکرر آمریکا بر گزینه نظامی پس از صحبت تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، چهره فریبکار آنها را دوباره آشکار کرد

به گزارش ۸دی نیوز، آیت الله علم الهدی ظهر دیروز در خطبه های نماز جمعه مشهد با اشاره به دوران مامون و امام رضا(ع)، اظهار کرد: مامون که از ابتدا تصمیم داشت که جریان امامت را در برابر جریان خلافت مهار کند، و زمانی که امام رضا(ع) را به خر اسان تبعید کرد و زمانی که در برابر اهداف و توطئه هایش ناکام شد امام رضا(ع) را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: زمانی که امام هشتم به شهادت رسید به امام جواد(ع) جانشین ایشان شدند، مامون زمانی که متوجه شد که مردم به امام جواد(ع) معتقد شدند ایشان را از مدینه به بغداد تبعید کرد.
علم الهدی ابراز کرد: وی با این کار در تلاش بود که با کنترل امام جواد(ع) از توسعه امامت در میان مردم جلوگیری کند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام جواد(ع) مجری اصلی نرمش قهرمانانه در زمان خویش بودند، گفت: امام جواد(ع) در این جریان شیطانی مامون از تهدید بیشترین استفاده را کرده و در برابر تقاضا مامون هیچ مقاومتی نکرده و با دختر وی ازدواج کرد.
وی با اشاره به این مطلب که امام جواد(ع) از توطئه شیطانی مامون برای توسعه امامت در میان مردم استفاده کردند، عنوان کرد: مسئله تشیع و امامت به وسیله امام جواد(ع) نه تنها در میان مردم بلکه در میان درباریان و سپاهیان مامون توسعه یافت.
علم الهدی ادامه داد: کار به جایی رسید که مامون که خود امام را از مدینه به بغداد تبعید کرده بود با بازگشت امام جواد(ع) به مدینه موافقت کرد.
امام جمعه مشهد افزود: امام جواد(ع) برای ارتباط بیشتر با مردم با حضرت سمانه خاتون ازدواج کردند و خانه این بانو عارفه و پاکدامن کانون ارتباطات امام با مردم شد.
وی تصریح کرد: دشمنان نیز که راه دیگری برای مقابله با امام جواد(ع) نداشتند این امام بزرگوار را در سن ۲۵ سالگی با زهر به شهادت رساندند.
علم الهدی خاطر نشان کرد: وقتی سیره امام جواد(ع) را ارزیابی می‌کنیم، منظور رهبری از به کار بردن ادبیات “نرمش قهرمانانه” برای ما تبیین می‌شود.
امام جمعه مشهد با اشاره سفر دولت به نیویورک، گفت: ما در دیپلماسی خود به آنچه که دولت در نیویورک اجرا کرد نیازمند بودیم، مردم به این دولت رای دادند و این دولت با گفتمانی خاص روی کار آمده، این دولت گفته برای حل مشکلات اقتصادی از دیپلماسی استفاده می‌کند و این حق دولت است که از این امکان بهره ‌ببرد و کسی نباید در این موضوع ممانعت ایجاد کرد که با استفاده از ظرفیت سیاست خارجی مشکلات کشور حل شود.
وی تصریح کرد: اما واقعیت چیز دیگری است، رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان به سه نکته اشاره داشتند و فرمودند باید به این موارد دقت کنیم، ایشان فرمودند بباید به واقعیات، آرمان‌ها و راهبردها توجه داشته باشیم.
توجه به واقعیت ها، آرمان ها و راهبردها را از بین نبرد
علم الهدی افزود: واقعیت این است که ما به لحاظ اقتصادی دچار مشکل هستیم اما باید توجه کنیم که توجه به واقعیات آرمان‌ها و راهبردها را از بین نبرد.
وی گفت: از روز اول انقلاب امام معتقد بودند که ایران صرفا برای مرزهای جغرافیایی ایران نیست.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه سال استکبارستیزی ما منجر به بیداری اسلامی شد، اظهار کرد: ۳۵ سال مردم ایران ایستادند و راه صدور انقلاب استکبارستیزی و مبارزه مردم ما با آمریکا بود.
وی با اشار ه به این مطلب که بیداری اسلامی نقطه توجه مردم را به سرکوب‌گری آمریکا توجه داد، ابراز کرد: چند سال است که جوانان بحرینی سینه خود را در برابر گلوله‌های آمریکا و جلادهای آل خلیفه سپر کرده‌اند و این بیداری اسلامی نتیجه ۳۵ سال استکبار ستیزی ملت بود که این موج را در کشورهای اسلامی ایجاد کرد.
مردم در پای اصول انقلابی خود ایستاده اند
علم الهدی با بیان اینکه ما می‌خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و تحریم‌ها را با مذاکره کنترل کنیم، تصریح کرد: و دولت نیز با همین گفتمان وارد عرصه شده است و مردم نیز به آن رای داده‌اند، اما حرف این است که آیا مردم در اجرای این سیاست از آرمان‌های امام دست کشیده‌اند و از استکبار ستیزی دست کشیده‌اند و نظر رهبری را زیر پا گذاشته‌اند؟
عضو مجلس خبرگان با اشاره به این مطلب که آمریکا ۶۰ سال است که با همه ما مسلمانان دشمنی کرده است، عنوان کرد: ۲۵ سال در زمان طاغوت رژیمی را بر ما مسلط ساخت که ملت را تحقیر کرد و مردم بیدار شدند و در این ۳۵ سال نیز هر جا که دشمنی با ملت ایران وجود داشت آمریکا از آن حمایت کرد و از هیچ اقدامی در دشمنی با ایران کوتاهی نکرد، آمریکا دشمن ۶۰ ساله ما است و آیا با یک لبخند و مذاکره دست از ما بر می‌دارد.
وی تاکید کرد: خنده تاکتیکی تنها کودکان را فریب می‌دهد، آیا ما بچه هستیم؟
علم الهدی گفت: در حالی که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفت ما حق را به ایران می‌دهیم، فردای آن روز مشاور امنیتی وی گفت لغتی که اوباما از آن استفاده کرد این بود که ایران حق استفاده از انرژی هسته‌ای را دارد نه حق غنی‌سازی را.
وی ابراز کرد: هنگامی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا رفت همین آقای اوباما دوباره علیه ما موضع گرفت و بار دیگر گفت که گزینه نظامی در رابطه با ایران روی میز است.
امام جمعه مشهد ادامه داد: آیا همین افراد نبودند که دیدار و لبخند زدند پس چرا بار دیگر این گونه سخن گفتند و حرف از گزینه نظامی زدند. آمریکا دشمن است و مسئولان توجه داشته باشند در دیپلماسی با چه موجودی دارند دیپلماسی اجرا می‌کنند.
علم الهدی با بیان اینکه خشنودی غرب و اروپا برای ما واجب نیست، اظهار کرد: برای ما واجب آن رسیدگی به جوان بحرینی است که در برابر آمریکا ایستاده است و از آن واجب‌تر فضای حزب‌الله و مصر و فلسطین است که در حال مبارزه هستند، ما نباید آرمان‌هایمان را فراموش کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که ما نمی‌خواهیم مانع دیپلماسی شویم، گفت: خود اینها در زمان هشت سال دفاع مقدس همه کاره بودند و دیدند دشمن چگونه رفتار می‌کند.
وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم برای مردم به همراه داشته است، گفت: مشکلات امروز ما حتی درصدی از مشکلات هشت سال دوران دفاع مقدس ما هم نیست. این مردم انقلاب کردند و جان فرزندانشان را پای انقلاب دادند.
امام جمعه مشهد در پایان تاکید کرد: باید ارزش‌های انقلاب به عنوان آرمان‌ها در هر دیپلماسی مورد توجه قرار گیرد.
منبع: رجا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه