بررسی مشکلات اشتغال بیکاری گیلان نیازمند برنامه ریزی است+ تصاویر

قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت با تصریح بر اینکه تا زمانی که محورهای توسعه استان و یا صنایع پیش برنده در گیلان را تعریف نکنیم از این شاخ به آن شاخه پریدن است افزود: باید براساس تعیین نرخ رشد کمی برای صنهت سهم و نقش واحدهای مختلف تعیین شود.

بررسی مشکلات اشتغال بیکاری گیلان نیازمند برنامه ریزی است+ تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی  ۸دی نیوز، خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان رفع مشکلات و بررسی راهکارهای عملیاتی در رفع معضلات واحدهای تولیدی گیلان است اظهار داشت: بررسی مشکلات اشتغال بیکاری گیلان نیازمند برنامه ریزی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: شرایط اوایل انقلاب ما را به سمت خودکفایی پیش بردن تحریمها و جنگ باعث شد که ایران در بخش سرمایه گذاری وارد شود و امروز صنعت ما نیاز به جراحی اساسی دارد

خسروتاج با بیان اینکه صنعتی که می‌خواهد وارد تعامل بین المللی شود باید هزینه های رقابتی را تعیین کند، تصریح کرد: باید با اصلاح ساختارها به سمت رقابتی شدن صنعت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس طرح آمایش استان‌ها ظرفیت‌های رقابتی استان تعریف شود، گفت: اگر می‌خواهیم در استان براساس اهداف کیفی و پروزه ها حرکت کنیم باید پروژه‌ها و برنامه‌های استان تعریف شود.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه روش های اقتصادی و نقاط قوت و ضعف بنگاه‌های اقتصادی و تشکل‌های استان بررسی شود خاطرنشان کرد: نیروها و بنگاه‌هایی که باید بار صادرات را به دوش بگیرند توانمندی های آنها باید ارتقا یابد

خسروتاج با تصریح بر اینکه تا زمانی که محورهای توسعه استان و یا صنایع پیش برنده در گیلان را تعریف نکنیم از این شاخ به آن شاخه پریدن است افزود: باید براساس تعیین نرخ رشد کمی برای صنهت سهم و نقش واحدهای مختلف تعیین شود.

وی بررسی تعیین ظرفیت های توریستی و گردشگری گیلان را مورد تاکید قرارداد و گفت: باید ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در کشور مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت ها در تحول اقتصادی کشور استفاده شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بخشی از نانوایی‌ها به صورت یارانه‌ای و برخی به صورت آزاد پز فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در کارگره مطرح شد برای هر استانی متناسب با همان استان برنامه ریزیش شود و کار به صورت استانی و غیر متمرکز است.

خسرو تاج با بیان اینکه برای نظارت بیشتر بر آرد قرار شد تا آرد در درب  نانوایی‌ها تحویل  داده شود، تصریح کرد: باید در کارگروه استان مسائل و مشکلات نانوایی‌های استان مطرح و از ظرفیت‌های توزیعی نان استان بهره گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای آزادپز نانوایی به تدریح و براساس نیاز و تقاضا در استان‌ها شکل می‌گیرد و هدف ما در طرح اصلاح ساختار نان این است که ضایعات کار به حداقل برسد و با هرنوع فسادی برخورد می‌شود.

در این جلسه محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معدن تجارت نیز با اشاره به  تعداد طرح های در حال ساخت و ساز و پیشرفت در گیلان اظهار داشت: برای تکمیل این طرح ها باید برنامه ریزی شود.

وی با  بیان اینکه ظرفیت ها و اولویت های استان در صنعت فولاد و سلولزی است افزود:طرح های بالای۶۰ درصد پیشرفت را در اولویت قرار دهیم تا از منابع صندوق ملی و منابع سپرده بانکی برای آنها تامین اعتبار شود.

وی با تاکید بر اینکه ۲۸۶ واحد تولیدی در گیلان که ۶۳۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داشتند به بانک های هم می رسندعامل معرفی شدتد افزود: برای ۷۸ واحد تا به امروز ۱۲۹ میارد تومان پرداخت شد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن تجارت گفت: روش و مکانیزیم مناسب برای پی گیری امور ایجاد ا صندوق اخت تسهیلات بشود تا کارها به سرعت پش رود توسعه و رشد رخ نمی دهد مگر اینکه سرمایه گذاری انجام شود و باید محل تامین سرمایه مشحص شود.

صالحی نیا  با تاکید بر اینکه  بدهی معوقه واحدهای تولیدی و عدم امکان جذب تسهیلات از مشکلات واحدهای تولیدی گیلان است خاطرنشان کرد: هریک از واحدهای تولیدی که با بانک ها به تفاهم رسیده اندو بانک برای صندوق ملی ارسال کرده است ظرف حداکثر دو هفته جهت پرداخت با صندوق توسعه ملی به تفاهم می رسند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ارتباط با حمل و نقل برای خروج ۵۲ هزار دستگاه  کامیون و جایگزینی با ناوگانی که مورد تائید ست تفاهم سه جانبه بین وزارت را، صنعت معدن  تجارت و سازمان بهینه سایزی مصرف سوخت انجام شد.

IMG_7006 IMG_7007 IMG_7010

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه