جدایی آستارا به دیگر نمایندگان گیلان مربوط نمیشود

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: چنان‌چه در ارتباط با الحاق آستارا به اردبیل تصمیم‌گیری شود نماینده و مردم بیدار آستار و لوندویل و حومه در این راستا تصمیم گیری می‌کنند و نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان گیلان نباید تصمیم‌گیری کنند.

جدایی آستارا به دیگر نمایندگان گیلان مربوط نمیشود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز، صفر نعیمی با بیان اینکه آستار متعلق به استان گیلان است، اظهار کرد: آستارا نماینده‌ای به نام صفر نعیمی دارد که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نائب رئیس کمیته امنیت ملی و مطالبات داخلی، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت (اکثریت مجلس) است.

وی با بیان اینکه جانباز نظام و سردار سپاه و فرزند امام(ره) و مقام معظم رهبری است، افزود: فردیست که همواره می‌گوید مدال افتخارم نوکری مردم و ولایت می باشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: چنان‌چه در ارتباط با الحاق آستارا به اردبیل تصمیم‌گیری شود نماینده و مردم بیدار آستار و لوندویل و حومه در این راستا تصمیم گیری می‌کنند و نمایندگان شهرستان‌های مختلف استان گیلان نباید تصمیم‌گیری کنند.

نعیمی با اشاره به اینکه نماینده هر شهرستان به مراتب توانمندتر از نمایندگان سایر شهرستان ها است تصریح کرد: همکاری و همیاری نماینده آستارا در خصوص دولت و ارکان دولت در سطح کشور و استان از نظر نماینده آستارا به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری که هموراه تعامل و تفاهم بین قوا را توصیه می کنند عملی می شود.

وی با بیان اینکه مردم آستارا در این خصوص باید تصمیم بگیرند نه نمایندگان استان گیلان، خاطرنشان کرد: در کل این اتفاق افتادنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: با مردم اردبیل غرابت سببی و نسبی دارند و با مردم گیلان هم به همین شیوه وابستگی دارند.

نعیمی افزود: فاصله آستارا تا اردبیل ۴۵ دقیقه است در صورتی که این فاصله تا مرکز استان سه ساعت و نیم می باشد.

وی با بیان اینکه مردم آستارا مردمی منحصر به فرد هستند، گفت: انها مردمی مرزنشین، مرزبان و مرزدار فی سبیل الله هستند.

نائب رئیس کمیته امنیت ملی و مطالبات داخلی تصریح کرد: نزدیکی مسافت و نارسایی مسئولان استان این دغدغه را به بار می‌اورد که این کار عملی شود.

نعیمی خاطرنشان کرد: استاندار فهیم استان گیلان که استاندار دولت تدبیر و امید است می‌تواند این فاصله ۴۵ دقیقه تا اردبیل و ۳ ونیم ساعت تا رشت را با فرمانداری ویژه کردن آستارا به ده دقیقه بین منازل افراد و ادارات کل تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در این صورت ما همان گیلانی خواهیم ماند و به گیلانی بودن خود می نازیم، اظهار کرد: آستارا باید یک فرمانداری ویژه تحت نظر گیلان داشته باشد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد مسافت برای مردم آستارا یک دغدغه شده است، افزود: استاندار تدبیری به خرج دهد تا فرمانداری ویژه بشود و ادرات کل در این مکان استقرار پیدا کنند و مسئولان اداره جات آستارا حکم قائم مقامی کل استان را داشته باشند.

نعیمی با بیان اینکه بعد و نزدیکی مسافت ما را دغدغه می‌کند که به اردبیل ملحق شویم، گفت: تنها راه حل این است که اداره جات شهرستان آستارا حکم قائم مقامی را بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رودبار
حقیقتا مایه تاسف است که نحوه تعامل بزرگان گیلان موجب بروز چنین فضایی میشود،اتفاقا دررودبارهم مردم براین باورند که انگار برادر ناتنی گبلان هستند واین انعکاس سران استان است
در حاشیه