چرا از استخوان‎های شهید هم می‎ترسند!؟/ دیدار با خانواده‌های شهدا را باور کنیم یا سنگ‌اندازی در تدفین شهیدان گمنام را!؟

اینکه رئیس جمهور به خانه شهیدی رفته، با آن خانواده دیدار کرده و از مقام والای شهید و دینی که بر گردن همه مردم ایران و خصوصا دولتمردان دارد سخن گفته است، موضوعی است که تقریبا به یک برنامه ثابت در برنامه‌های رئیس‌جمهور مبدل شده است.

چرا از استخوان‎های شهید هم می‎ترسند!؟/ دیدار با خانواده‌های شهدا را باور کنیم یا سنگ‌اندازی در تدفین شهیدان گمنام را!؟
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از رجا نیوز، بازدید رئیس‌جمهور از خانواده شهداء شاید خبری است که در هر ماه حداقل یکبار در رسانه‌ها از آن مطلع می‌شویم. اینکه رئیس جمهور به خانه شهیدی رفته، با آن خانواده دیدار کرده و از مقام والای شهید و دینی که بر گردن همه مردم ایران و خصوصا دولتمردان دارد سخن گفته است، موضوعی است که تقریبا به یک برنامه ثابت در برنامه‌های رئیس‌جمهور مبدل شده است. اما آنچه این روزها در شهر یزد در قالب توهین و کم مهری به شهیدان گمنام از سوی مدیران ارشد دولت یازدهم در جریان است، حاکی از واقعیت دیگری دارد.
موقعیت تدفین شهداء در ورودی میدان امیرچخماق یزد
به گزارش رجانیوز، پس از آنکه با پیگیری و درخواست مردم دارالعباده یزد و امضاء تومار از سوی مردم، بازاریان و کسبه این شهر مذهبی، مقرر شد تا پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امیرچخماق شهر یزد تشییع و در روز شهادت امام رضا علیه‌السلام به خاک سپرده شوند، ظاهرا این موضوع به دلیل سنگ اندازی مسئولین دولتی و مخالفت با محل مورد نظر مردم برای تدفین این شهداء در حال منتفی شدن است.
قبرهای آماده شده برای تدفین شهدای گمنام در میدان امیرچخماق
این در حالی است که پیشنهاد یک محل مخروبه بعنوان محل دفن شهدای دفاع مقدس، از سوی مدیران دولتی و کم لطفی که از سوی مدیران دولتی نسبت به این شهدا صورت گرفته، این گمانه را قوت بخشیده است که متولیان امر تشییع و تدفین شهداء برای جلوگیری از وهن مقام این شهیدان والامقام، برنامه تدفین شهداء را لغو کرده و مردم شهر یزد در روز شهادت امام هشتم، تنها این شهدا را برای بازگشت به شهر تهران بدرقه کنند.
محل مورد نظر مردم یزد برای تدفین شهداء، در روزهای گذشته حفر شده و آماده تشییع و تدفین بوده است، اما بهانه جویی مسئولین دولتی از جمله میراث فرهنگی و استانداری، برای تدفین این شهدا در میدان معروف شهر یزد، کار را به برگزاری شورای تامین استان کشانده و این سنگ‌اندازی در شرایطی است که تولیت این مسجد تاریخی و همچنین کسبه و بازاریان منطقه مذکور موافقت و حتی اشتیاق خود برای تدفین این پیکرهای پاک در میدان امیرچخماق اعلام کرده بودند.
با این حال مدیران استانی در آخرین اقدام اعلام کردند که مجوز تدفین این شهدا در یکی از اماکن اطراف این میدان را صادر خواهند کرد، محلی که در حال حاضر یک محوطه مخروبه و انبار میراث فرهنگی بوده و حتی صاحبان خودروهای اطراف میدان نیز رقبتی برای پارک خودروهای خود در این مکان ندارند.
این رفتار مدیران دولتی که به نوعی وهن مقام شهداء را در دل خود نهفته داشته است، سبب شد تا عصر جمعه نزدیک به چهارهزار نفر از مردم یزد با تجمع در حسینیه میدان امیرچخماق، نسبت به سنگ اندازی برای تدفین شهداء اعتراض کرده و ناراحتی خود را از این رفتار مدیران استانی اعلام کرده‌اند.
مخروبه ای که مدیران دولتی برای تدفین شهداء پیشنهاد داده اند
این در حالی است که در سطح استان یزد، سخن از پیامک یکی از مسئولین استانی به دوستان و ابراز خوشحالی از عدم صدور مجوز تدفین شهداء در میدان امیرچخماق بعنوان یک دستاورد حزبی و جناحی به نقل محافل انقلابی مبدل شده است. حال باید سوال کرد که مگر چند تکه استخوان شهیدانی که شاید سی سال از شهادت آنها می‌گذرد، چه تاثیری داشته است که به دلیل وحشت از تدفین آنها در شهر یزد و جلوگیری از تدفین این استخوان‌های بی‌نام و نشان، به عنوان یک دستاورد سیاسی برای این جریان ضد دین تعبیر شده است!؟
و سوال مهمتر آنجاست که سخنان رئیس جمهور در دیدار با خانواده‌های شهداء با موضوع کرامت شهیدان و منتی که بر سر دولتمردان دارند را باید باور کرد یا اختصاص یک مخروبه برای تدفین شهدای والامقام در شهر یزد از سوی دولتمردان دولت راستگویان!؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه