تعزیه گیلکی باعث تقویت دل‌بستگی‌های ایمانی مردم به خاندان امام حسین (ع) می‌شود

پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور عصر امروز در حاشیه برگزاری آئین تعزیه گیلکی در صحن حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه گفت: تعزیه گیلکی باعث تقویت دل‌بستگی‌های ایمانی مردم به خاندان امام حسین (ع) می‌شود.

تعزیه گیلکی باعث تقویت دل‌بستگی‌های ایمانی مردم به خاندان امام حسین (ع) می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از  آستان‌خبر، بهزاد فراهانی عصر امروز با بیان اینکه زبان گیلکی در گیلان دارای قدمت یکصد ساله است اظهار کرد: سرزمین گیلان یکی از قدیمی‌ترین مناطق کشور است که تعزیه در آن از قدمت طولانی برخوردار است.

پیشکسوت تئاتر و سینمای کشور تصریح کرد: اجرای اولین آئین تعزیه‌خوانی گیلکی در این منطقه نیز کاری بزرگ و قابل‌تجلیل است که توسط تعزیه‌خوانان استان گیلان صورت می‌گیرد.

فراهانی افزود: خدمتگزاران امام حسین(ع) در این شرایط تعزیه ای را تدارک دیده‌اند و این فرصتی است تا خاندان حسینی را به زبان گیلکی درمیدان آیین‌های نمایشی چه در عرصه موسیقی و دل‌بستگی های ایمانی جای خود را پایدار سازد.

این استاد تئاتر و سینمای کشور افزود: بدون تردید اجرای تعزیه گیلکی که با تعهد اساتید آن در گیلان صورت می‌گیرد، می‌تواند یکی از دستاوردهای مهم هنرهای نمایشی این منطقه به شمار رود.

وی یادآور شد: تعزیه گیلکی می‌تواند موجب تقویت دل‌بستگی‌های ایمانی مردم به خاندان امام حسین (ع) شود که جا دارد در جهت ترویج آن تلاش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
کی ؟ چی گفت ؟ بهزاد فراهانی کیه؟ بابای کیه ؟ کی به کیه چقدر ما گیلانیها بدبخت شدیم .
فرزاد
دیگه همین مونده بود فراهانی با سابقه کمونیستی برای ما وعظ کنه ! حالا بماند حمایت از دخترش ! با اون اوضاع ! دوستان 8 دی ! فکر نکنم نیاز باشه افکار هر چک برگشتی رو منتشر کنید !
محمدمهرافروز
باسلام دم خروس یاقسم حضرت عباس ع آخه یکی نیس به این آدم حسابی بگه تعزیه اباعبدالله الحسین ع پیشکش..توربروخونوادتودرست کن...هنوزصحنه فرهنگ بین الملل شاهدجسارتهای خانواده این هنرمند به ویژه دخترش درعرصه سینمای سکس اروپا وکشف حجاب زنش و.....می باشد...خوبست درانتشارمطالبتون موقعیت شخص رو هم مبناقراربدیددوستان.....التماس دعای خیر
در حاشیه