دانشگاهیان و حوزویان، فرهیختگان و تغذیه کنندگان فکری جامعه هستند

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: قشر دانشگاهیان و حوزویان به عنوان فرهیختگان و تغذیه کنندگان فکری جامعه هستند.

دانشگاهیان و حوزویان، فرهیختگان و تغذیه کنندگان فکری جامعه هستند

به گزارش ۸دی نیوز حجت‌الاسلام ولیرضا قربانی، مدیر حوزه علمیه فومن در گفت‌وگو با خبرنگار بهجت نیوز اظهار کرد: قشر دانشگاهیان و حوزویان به عنوان فرهیختگان و تغذیه کنندگان فکری جامعه هستند.

وی افزود: این دو قشر مانند دو بال پرنده هستند که اگر با هم باشند یک حالت پروزا و اوج گرفتن به سمت تعالی و ترقی را برای جامعه اسلامی رقم می‌زنند.

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: ما به برکت انقلاب اسلامی و با روشنگری بعضی از شهدا مانند شهید مفتح و مطهری که در این عرصه پیشگام بودند توانستند با خونشان این مساله را متغیر کنند که در جامعه این دو قشر در کنار هم باشند.

قربانی با بیان اینکه سال‌ها از شهادت آیت‌الله مفتح می‌گذرد، تصریح کرد: امروزه آحاد جامعه به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از راه‌های پیشرفت جامعه و کشور وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه علمیه فومن خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در علوم انسانی و دانشگاه در علوم‌های مختلف باید بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و چرخ جامعه را بهتر بچرخانند.

قربانی اظهار کرد: وحدت این دو قشر بایکدیگر برکات فراوانی برای جامعه اسلامی دارد وبسیاری از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم پشت این قضیه ایستاده و اصرار دارد که این دو قشر فرهیخته جامعه با هم تعامل و تبادل افکار داشته باشند و مسائل را با یکدیگر مطرح کنند.

مدیر حوزه علمیه فومن گفت: امروزه با هجمه دشمنان هر انسانی باید بداند که در راه ایجاد وحدت و تداوم بین حوزه و دانشگاه هر میزان تلاش صورت بگیرد کم است و باید تلاش‌ها برای وحدت این دو قشر افزون و مضاعف گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه