سپاه امکانات، سلاح، پول و … را تنها در راه انقلاب هزینه می کند

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان در یادواره شهید محبی در ماسال و با اشاره ضمنی به سخنان رئیس جمهور درباره بوجود آمدن فساد در جایی که تفنگ، اطلاعات، روزنامه و … دارد گفت: اگر این امکانات در اختیار نهادی مانند سپاه قرار گیرد آنها را تنها در راه انقلاب و اسلام هزینه خواهد نمود.

سپاه امکانات، سلاح، پول و … را تنها در راه انقلاب هزینه می کند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ماسال نیوز، سردار نظرعلی علیزاده در اولین یادواره شهید بسیج جامعه پزشکی ماسال در مسجد جامع این شهر گفت: امروز علمای تربیت اعتقاد دارند برای اثرگذاری امور تربیتی باید افرادی به عنوان الگو معرفی شوند.

وی با اشاره به ساخت عروسک های باربی به عنوان الگو برای کودکان گفت: غربی ها برای نهادینه کردن فرهنگ خودشان از ابزار الگویی مانند عروسک باربی استفاده می کنند. آنها از زاویه ای وارد می شوند که بتوانند فرهنگ خودشان را به اقشار مختلف معرفی کنند و به ما می گویند اگر می خواهید موفق باشید باید این گونه رفتار و یا عمل کنید.

رئیس مجمع عالی بسیج افزود: در فرهنگ اسلامی نیز جهت فرهنگ سازی در جامعه الگو معرفی می شود همانطور که خداوند در سوره احزاب آیه ۲۱، پیامبر (ص) را به عنوان الگوی حسنه معرفی کرده است «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ». این الگوی معرفی شده از سوی خداوند متعال مطابق با فرهنگ اسلامی است و هر مسلمانی باید تلاش کند در همه عرصه ها به این الگو نزدیک شود.

علیزاده ضمن بیان اینکه قول و فعل پیامبر الگوی عملکردی مسلمانان باید باشد گفت: مسلمانان برای اینکه بدانند چگونه انسانهایی باید باشند باید به الگوی خود یعنی پیامبر (ص) و در مرتبه بعد ائمه (س) نگاه کنند و در تاریخ می بینیم که شیعیان سلسله الگویی در زمان های مختلف داشته اند.

وی ادامه داد: وقتی در احوال شهید پرویز محبی مطالعه نمودم به این نتیجه رسیدم که از این شهید بزرگوار می تواند به عنوان یک الگو در عرصه های مختلف باشد.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج گیلان با اشاره به سوابق انقلابی شهید محبی در شیراز و گیلان گفت: شهید محبی در دانشگاه شیراز نیز شاخص بوده است به نحوی که با وجود شهدای استان فارس، سالنی به نام شهید محبی در این دانشگاه نامگذاری شده است.

علیزاده با اشاره به خاطره ای از شهید محبی در برخورد با خانه های تیمی گفت: شهید محبی حتی در برخورد با خانه های تیمی نیز می گوید شاید در بین اینها فردی فریب خورده وجود داشته باشد و این عملکرد، یک الگو برای ماست و ما چنین رفتاری را در هیچ جای دنیا نمی بینیم. همانطور که دیدیم کسانی که ادعای حقوق بشری دارند حاضر شدند با یک بمب اتم دهها هزار نفر را در ژاپن به خاک و خون بکشند بدون اینکه تحلیل کنند که آیا در این شهر کودکان و زنان بی گناه هم زندگی می کنند یا خیر؟

رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماسال افزود: شهید محبی با وجود اینکه به لحاظ مالی در خانواده ای متوسط به بالا زندگی می کرد اما زندگی بسیار ساده ای داشت و در عین حال هیچ وقت از بیت المال برای منافع شخصی بهره برداری نمی کرد و هیچ وقت حاضر نبود با ماشین بیت المال به منزل رفت و آمد کند و این خصوصیات از کسانی بر می آید که یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند و ما برای پیدا کردن الگو لازم نیست به دل تاریخ مراجعه کنیم بلکه اینها دم دست ما هستند و در عرصه های مختلفی می توانند به عنوان الگو باشند و ما برای نجات زندگی شخصی خودمان می توانیم از اینها استفاده کنیم.

وی افزود: پرویز محبی ثابت کرد که می توان در عین ساده زیستی به فقرا نیز کمک کرد برخلاف آنچه که امروز در جامعه خودمان می بینیم که برای تشریفات مسابقه می گذارند که مثلا کدام ماشین و یا خانه بهتر است همان را بخریم.

علیزاده مهترین ویژگی اجتماعی شهید پرویز محبی را حق مدار بودن دانست و گفت: ایشان در عین حق مدار بودن، انسان بسیار منضبطی بودند و نظم و انضباط را در سپاه بسیار لازم و ضروری می دانستند و در عین حال بسیار رئوف و مهربان بودند.

نظرعلی علیزاده با اشاره ضمنی به سخنان رئیس جمهور مبنی بر وجود فساد در مراکز دارای امکانات مالی، رسانه ای، اطلاعاتی و ….  گفت: با وجود اینکه شهید محبی قدرت، سلاح، اطلاعات و پول در اختیار داشته است اما همه چیز خود را فدای اسلام و انقلاب کرده است و  امروز برخی می گویند جایی که اطلاعات، پول، خبرگزاری، سایت و … باشد حتما فساد هم وجود دارد. چه کسی می گوید همیشه این طور است؟ نمونه اش شهید محبی به عنوان کسی که امکانات و سلاح در اختیار داشته است اما وقتی می خواهد به خانه تیمی حمله کند می گوید شاید انسان فریب خورده ای هم در اینجا باشد.

وی افزود: اگر همه امکانات در اختیار سلمان و ابوذر قرار می گرفت علی بن ابی طالب (ع) هیچ وقت خانه نشین نمی شد و امام حسن مجتبی (ع) مجبور به نوشتن صلح نامه نمی شد و امام حسین (ع) به کربلا نمی رفت و ائمه (ع) خانه نشین نمی شدند و اینها میدان دار می شدند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان ادامه داد: اشکالی که بوجود آمده این است که امروز همه امکانات در اختیار افرادی مثل اوباما قرار گرفته است. ولی اگر تمام این امکانات در اختیار افرادی پاک و مطهر مثل شهید محبی قرار بگیرد همه را فدای اسلام و انقلاب خواهد کرد. مگر خدیجه (س) فرد ثروتمندی نبود؟ ایشان تمام اموال خود را در اختیار پیامبر قرار می دهد و پیامبر (ص) این امکانات را در راه اعتلای اسلام هزینه می کنند و به کاخ سازی نمی پردازد. پیامبر (ص) این اموال را صرف امور حزبی نمی کند و نمی گوید مثلا این برای حزب من و آن برای حزب شما.

علیزاده افزود: اگر امکانات در اختیار افراد دین مدار قرار گیرد همه را فدای اسلام می کنند چنانکه شهید محبی همه آنچه را که داشت در راه فقرا هزینه می کرد و برایش فرقی نمی کرد که این اموال در راه فقرای ماسال هزینه شود با برای فقرای شیراز صرف گردد.

وی با اشاره اجرای طرح های عمرانی قرارگاه خاتم سپاه گفت: این قرارگاه، نمونه ای است که با داشتن سرمایه و پول و با عنایت دولت ها و این دولت در مناطق محروم جاده ها و دیگر طرح ها را اجرا می کنند و اخیرا هم در اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند و در همین استان گیلان با وامهای ۲۰ میلیون تومانی و کمتر بهترین بهره وری و اشتغال زایی را داشته است.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به تشکیل بسیج در عراق و سوریه گفت: امروز در عراق و سوریه همه پیشرفت ها در مبارزه با داعش و تکفیری ها را مدیون سردار قاسم سلیمانی می دانند و این نشان می دهد که این سردار عزیز تبدیل به الگو در بین جوانان و مردم منطقه شده است و همین الگو بودن توانسته است امنیت بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت را در مراسم اربعین امام حسین (ع) را فراهم کند.

علیزاده ادامه داد: بشار اسد بعد از انتخابات اخیر سوریه گفت اگر امروز در سوریه بین من و قاسم سلیمانی انتخابات برگزار شود مردم به آقای سلیمانی رأی می دهند. این فرد در عین حال که در برابر تکفیری ها سخت و محکم است اما در مواجهه با مردم روحیه بسیار نرم و لطیفی دارد.

فرمانده سابق نیروی مقاومت بسیج گیلان در پایان اظهار کرد: شهید محبی در حوزه فردی و اجرایی و عملی و اجتماعی می تواند به عنوان یک الگو معرفی شود و آن سبک زندگی که رهبری انقلاب معرفی می کند سبک زندگی این شهید بزرگوار است و ما باید این سبک زندگی را ترویج و اشاعه دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه