ملت ایران هرگز اجازه تضعیف نظام را به فتنه‌گران نمی‌دهد/ آزادی حصر سران فتنه تنها با توبه

امام جمعه رشت گفت: ملت ایران هرگز اجازه تضعیف نظام به فتنه‌گران را نمی‌دهد.

ملت ایران هرگز اجازه تضعیف نظام را به فتنه‌گران نمی‌دهد/ آزادی حصر سران فتنه تنها با توبه

به گزارش ۸دی نیوز، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر اظهار کرد: در آستانه مصیبت عظمای دنیای اسلام و تشیع قرار داریم.

وی افزود: رحلت پیامبر (ص) و شهادت دو جانشین بزرگوارش امام حسن و امام رضا (ع) بزرگ‌ترین روزهای مصیبت دنیای اسلام است.

به گفته خطیب جمعه رشت، اگر خداوند برای جامعه بشری پیامبر و امام (ع) را تعیین نکرده بود اکنون دنیای بشریت دوران قرون وسطی را طی می‌کرد.

وی پیشرفت‌های علمی، اخلاقی و دینی در دنیا را به برکت وجود انبیا و ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: خداوند پیامبران و ائمه را فرستاد تا حجت را بر بشر تمام کند.

قربانی ادامه داد: به دلیل محدود بودن علم بشر بدترین برنامه‌ها را به عنوان برنامه زندگی خوب به حساب می‌آورد و به جای اینکه قوانین سعادت‌بخش را وضع کند قوانین نابودکننده را در جوامع تنظیم می‌کند.

اربعین حسینی نمایش عظمت اسلام بود

وی در ادامه به اربعین امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: مردم در روز اربعین راهپیمایی عظیم کردند که در هیچ جای دنیا ۲۰ میلیون نفری تشکیل نمی‌شود.

امام جمعه رشت راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به کربلا نمایشی از عظمت اسلام بود و باید چنین در صحنه باشیم.

وی با اشاره به حماسه ۹ دی سال ۸۸ اظهار کرد: ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸ به دلیل کارهای ناهنجار مدعیان اصلاحات و سبز قیام کردند و این افراد در ماه رمضان به صورت علنی روزه‌خواری کردند و با کفش نماز خواندند.

قربانی افزود: مردم ولایت مدار گیلان یک روز زودتر در هشت دی سال ۸۸ به خیابان‌ها آمدند و از حریم ولایت دفاع کردند.

ملت ایران اجازه تضعیف نظام را به فتنه‌گران نمی‌دهد

وی با ابراز تاسف برخی اظهارات مبنی بر برداشتن حصر سران فتنه، تصریح کرد: بعضی‌ها اکنون حساب‌نشده می‌گویند حصر سران فتنه را بردارید اما طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر توبه کنند این امر امکانپذیر است اما اگر بخواهند نظام را تضعیف کنند هرگز ملت ایران چنین اجازه‌ای را به فتنه‌گران نمی‌دهد.

خطیب جمعه رشت در ادامه وقف را منافع عمومی و وسیله نجات محرومان و پر کردن شکاف طبقاتی دانست و اضافه کرد: مدرسه امیرالمومنین (ع) رشت دارای ۴۰ هکتار زمین و ۲۷ هزار متر زیربنا است.

وی با بیان اینکه مجتمع آدینه متعلق به نظام بوده و وقف مسلمین شده است، خاطرنشان کرد: اداره اوقاف باید به گونه‌ای در به‌کارگیری وقف گام بردارد تا مردم رغبت به وقف کنند و وقف بزرگ‌ترین سرمایه انسانی است./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه