اجتماع اربعین در کربلا همایش مرگ بر داعش، مرگ بر آمریکا است

اجتماع شیعیان جهان در اربعین حسینی(ع) در کربلا همایش مرگ بر داعش و آمریکا است.

اجتماع اربعین در کربلا همایش مرگ بر داعش، مرگ بر آمریکا است

به گزارش ۸دی نیوز،  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با تقدیر از حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در اجتماع عاشورایی اربعین حسینی(ع) در کربلا، اظهار داشت: تجمع بزرگ شیعیان جهان در پاسخ به ندای ولی امر مسلمین جهان در کربلا و در روز اربعین حسینی(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با آگاهی از شهادت خود و اسیر فرزندان و خانواده‌اش به کربلا رفت، افزود: قیام عاشورا سرمنشأ عزت مسلمانان و بشریت است که فلسفه آن  توسط حوزویان باید برای مردم بیش از پیش تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، گفت: ام به معروف و نهی از منکر روشنگری است و جامعه را از انحراف دور می‌کند.

آیت‌الله قربانی با تصریح بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و سنت جاری در بین امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: این فریضه‌ها نقش سازنده و موثری را در بهسازی جامعه و کمال آن و زدودگی از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها دارد.

وی با تأکید بر اینکه استکبارستیزی از آموزه‌های قیام امام حسین(ع) است، اظهار کرد: ایشان در برابر ظلم و فساد آشکار حاکمیت قیام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام عاشورا درس آزادگی و آزادمردی را به جهانیان ارائه دادند، افزود: سیدالشهدا(ع) از میدان جنگ با باطل و گودال قتلگاه درس عزت و آزادگی را به جهانیان دادند و این درس امروز عامل ایستادگی مردم غزه، سوریه و فلسطین در برابر استکبار است.

وی با بیان اینکه گروهک تکفیری داعش به دنبال از بین بردن و ضربه زدن به حکومت‌های اسلامی است، گفت: داعش با پشتیبانی دلارهای آمریکایی سعی در اجرای اسلام آمریکایی و اسلام هراسی در جهان را دارد.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه گروهک تروریستی و تکفیری داعش، امنیت جهان اسلام را هدف گرفته است، تصریح کرد: بسیج مردمی در عراق و سوریه داعش را نابود می‌کند.

آیت‌اله قربانی با اشاره به کشتار سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا، گفت: آمریکا مهد نژادپرستی بوده و با گسترش اعتراضات مردمی در آستانه سقوط است و امروز با مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با تأکید بر نابودی گروهک تروریستی داعش، گفت: اجتماع شیعیان جهان در اربعین حسینی(ع) در کربلا همایش مرگ بر داعش و آمریکا است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه