بسیج در حوزه کشاورزی به طور تخصصی وارد عمل شده است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تبدیل چای سنواتی به کمپوست را جنایت ملی دانست و گفت: چای نیازمند اصلاح در کاشت، واریته، نحوه حمل و تولید است.

بسیج در حوزه کشاورزی به طور تخصصی وارد عمل شده است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز، محمدرضا جهانسوز در همایش تخصصی کشوری چای با اشاره به تجهیز سه هزار کتابخانه در روستاها به کتاب های تخصصی کشاورزی خاطرنشان کرد:آموزش های تهسیل گری کشاورزی در تمام استان ها به غیر از گیلان برگزار شد و این به آن دلیل است که قرار است آموزش ویژه برنج در گیلان برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور  تبدیل  چای سنواتی به کمپوست را جنایت ملی دانست و گفت: چای نیازمند اصلاح در کاشت، واریته، نحوه حمل و تولید است

وی با اشاره به  اینکه مشکلات بسیاری در حوزه چای وجود دارد اظهار داشت: بسیج در حوزه کشاورزی به طور تخصصی وارد عمل شده است.

وی کار سیستمی در حوزه چای را مورد تاکید قرارداد و افزود:باید تغییر و اصلاح ساختار در کارخانجات چای گیلان اجاد شود.

رئیس سازمان بسیج مهندیسن کشاورزی و منابع طبیعی کشور دید عمیق و بین الملی در بخش ای را لازم و ضروی دانست و در ادامه فقر چایکاران گیلانی را مورد انتقاد قرارداد و با تاکید بر اینکه چایکاران در همه جای دنیا ثروتمند هستند و این جای تاسف دارد که کالایی در دنیا در بورس باشد و وقتی به ما می رسد نابسامانی دارد.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو چای صادراتی یک دلار و هر کیلو چای واداتی پنج دلار است گفت:استفاده از عرصه های جدید در تولیدات گیاهی باید مورد توجه بیشتر باشد.

وی از ضایعات بالای چای گیلان انتقاد کرد و افزود:باید با یک اراده بسیجی برای ساماندهی به وضعیت چای گیلان وارد عمل شد.

جهانسوز با تاکید بر اینکه امروز مسئله امنیت غذایی در صدر فعالیت های بسیج مستضعفین قراردارد اظهار داشت:بسیج برنامه های خوبی در حمایت از بخش کشاورزی دارد.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی و مهندسی با بیان اینکه اسبچه خزری می تواند میلیلدر ها تومان در آمد ایجاد کند گفت:سال گذشته بالای ۱۰ میلیارد دلار واردات محصولات اساسی کشاورزی داشتیم و معادل ۳۷ میلیارد تومان برای این امر از کشور ما خارج شد.

وی از ایجاد و راه اندازی شورای علمی کردن کشاورزی در پایگاه های بسیج روستاهای کشور خبرداد و گفت: تاکنون در ۱۶۰۰ روستا این شورا تشکیل شده است.

همچنین قربانی درهمایش تخصصی چای در سالن اجتماعات پارک علم وفناوری گیلانبا تاکید بر اینکه در گیلان از آذر ماه سال گذشته بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شروع به کار کرد افزوداولین برنامه بسیج طرح بسیج همگام با کشاورز است.
وی با بیان اینکه در این طرح برنامه ریزی شده تا قدرت و توان بسیج در اختیار کشاورزان قرار گیرد گفت:در اولین اقدام با همکاری سازمان تحقیقات برنج کشور کارگروه برنج ایجاد و دستور کار برنج تدوین شد.
رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در ۲۵۹۰روستای گیلان مهندسین کشاورزی اعزام می شوند تصریح کردسازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان بررسی سه محصول استراتژیک گیلان را در برنامه کاری خود دارد.
قربانی باتاکید براینکه چای به عنوان دومین محصول استراتژیک گیلان دردستور کار قرارگرفت و کارگروه چای تشکیل شد خاطرنشان کردمرحله بعدی ما ماهیان گرمآبی است که ظرفیت بالقوه ای برای استان محسوب می شود.
وی اعطای تهسیلات به کشاورزان را مورد تاکید قرارداد و گفتاز ظرفیت های گیلان باید برای حمایت از تمام کشاورزان بهره گرفت.
رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان فقر و نابرابری استان رااز نگرانی های رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد و اظهار داشتباید ظرفیتهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم و فقر و بیکاری درگیلان را ریشه کن سازیم.
قربانی ایجاد وترویج فعالیت های اقتصادی دربین جوانان روستاها راموردتاکید قراردادو افزودکار در بخش خصوصی اگر با هدایت و برنامه و حمایت انجام شودمی تواند درآمد بسیار خوبی برای جوانان روستاها فراهم کند.
وی با تاکید براینکه درگیلان بیش از ۱۸۰ کارخانه چای که باتکنو لوژی گذشته فعالیتدارندافزودشرکتی برای اقتصادی کردن صنعت چای تاسیس می کنیم و این شرکت بهبیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل کشت و کار برنج تصریح کردتدوین اولیه دستورالعمل چای انجام شده است.
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز در این مراسم از دستور العمل کشت و کار برنج رو نمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه