اوباما: جمهوری‌خواهان بودجه را تصویب نکنند، با آنها وارد گفت‌وگو نمی‌شوم

رئیس‌جمهور آمریکا به جمهوری‌خواهان هشدار داد تا زمانیکه بودجه را تصویب نکنند که دولت باز شود و سقف بدهی‌های دولت را افزایش ندهند با آنها وارد گفت‌وگو نمی‌شود.

اوباما: جمهوری‌خواهان بودجه را تصویب نکنند، با آنها وارد گفت‌وگو نمی‌شوم

به گزارش۸دی نیوز به نقل از صدای روسیه، بعد از بیش از یک ساعت گفت‌وگوهای بی‌نتیجه رئیس‌جمهوری آمریکا با سران کنگره، کاخ سفید بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن اوباما ابراز امیدواری کرده بود که در بن‌بست بودجه عقل سلیم پیروز شود.

در این بیانیه اینگونه نوشته شده بود: رئیس‌جمهور به سران کنگره تأکید کرد که قصد ندارد بر سر لزوم اقدام عمل کنگره برای بازگشایی دولت یا افزایش سقف بدهی وارد مذاکره شود.

اوباما هشدار داده است که تا زمانیکه جمهوری‌خواهان بودجه را تصویب نکنند که دولت دوباره باز شود و سقف بدهی‌های دولت را بالا نبرند، با آنها وارد گفت‌وگو نمی‌شود.

به دلیل لجبازی جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه بودجه دولت فدرال تصویب نشده است و از روز سه‌شنبه هفته جاری، دولت آمریکا تعطیل شد و اگر تا ۱۷ اکتبر، (۲۵ مهرماه) دولت آمریکا نتواند سقف بدهی‌های خود را بالا ببرد، قادر به پرداخت تعهدات مالی خود نخواهد بود.

تصمیم برای سقف بدهی‌های دولت هم باید در کنگره بحث شود که حالا سرنوشت این موضوع هم به بودجه و تعطیلی دولت گره خورده است.

«باراک اوباما» جلسه‌ای را در کاخ سفید به منظور خروج از بن بست تعطیلی دولت آمریکا با حضور سران کنگره تشکیل داده بود که این جلسه بدون نتیجه پایان یافت.

بر اساس این گزارش، حاضران این نشست «باراک اوباما»، «جو بایدن» معاون اوباما، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، «نانسی پلوسی» رهبر حزب دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، «هری رید»، رهبر دموکرات‌ها در سنا و «میچ مک کانل» رهبر جمهوری‌خواهان سنا بودند.

این جلسه با هدف یافتن راهی برای تأمین بودجه آمریکا بود اما جمهوری‌خواهان که مخالف طرح بیمه خدمات درمانی اوباما هستند می‌خواهند اجرای این طرح برای یک سال به تعویق بیافتد و تأکید دارند درچنین شرایطی است که بودجه دولت را تصویب می‌کنند.

در عین حال دموکرات‌ها از حامیان طرح خدمات درمانی اوباما هستند و به هیچ عنوان حاضر نیستند که پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای به تعویق انداختن یکساله بودجه این طرح را بپذیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه