بیت « ابوالشهدای گیلان» به مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با تأکید بر پیگیری ثبت ملی خانه ابوالشهدای گیلان، گفت: بیت عالم فقید حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی ابوالشهدای گیلان به مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود.

بیت « ابوالشهدای گیلان» به مرکز فرهنگی تبدیل می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، سردار نظرعلی علیزاده  ظهر امروز در حاشیه برگزاری اربعین ابوالشهدای گیلان، اظهار کرد: عالم فقید و مبارز گیلانی ابوالشهدا قائمی با تقدیم دو فرزند شهید و فزندان جانباز به انقلاب اسلامی نشان داد که سیره عملی‌اش پیروی از سیدالشهدا(ع) است.

وی با اشاره به مبارزات حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت قائمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ساواک و مأموران رژیم ملعون پهلوی، افزود: مرحوم قائمی از  نخستین مبارزان انقلاب در استان گیلان بود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به مجروحیت ابوالشهدا مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت قائمی در حمله ساواک به مدرسه فیضیه در سال ۴۲، گفت: ایشان در این حادثه مجروح شدند و از سال ۴۲ تا ۵۷ همواره ساواک به دنبال دستگیری ایشان بود.

سردار علیزاده با بیان اینکه هفت فرزند پسر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت قائمی حضور فعالی در جبه های حق علیه باطل داشتند، تصریح کرد: ۲ فرزند ایشان شهید و پنج فرزندشان جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه ابوالشهدا قائمی ولایتمداری بود، خاطرنشان کرد: در همه دوران بعد از انقلاب در خط امام(ره) و رهبری به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله در میدان ایستاد و هیچ کدام از این حوادث و فتنه ها و جریان ها نتوانست وی را از مسیر ولایت جدا کند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به زندگانی معنوی مرحوم حجت الاسلام قائمی، گفت: شجاعت، درایت، پویایی، بصیرت، ولایتمداری، دین‌محوری و دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی از ویژگی‌های بارز ابوالشهدای گیلان بود.

سردار علیزاده با بیان اینکه حجت الاسلام قائمی هیچ انتظار و توقعی از نظام و انقلاب نداشت، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و تا به امروز لحظه ای نبود که قائمی ذره ای از خط امام و ولایت فاصله بگیرد.

وی با تأکید بر پیگیری ثبت ملی خانه ابوالشهدای گیلان، گفت: خانه ابوالشهدا حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله قائمی با ثبت ملی به عنوان مرکزی فرهنگی فعال می‌شود./ تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه