ازطریق پیامک مطلع شدم دیگر مدیرکل نیستم/ اتفاقات سال ۸۸ یک فتنه واقعی بود

مدیر کل سابق نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به اینکه نگاه های سیاسی از بالا به پایین تند تر است گفت: تغییر و تحول در کتابخانه های استان کاملا سیاسی بود و من با یک پیامک از سمت عزل شدم.

ازطریق پیامک مطلع شدم دیگر مدیرکل نیستم/ اتفاقات سال ۸۸ یک فتنه واقعی بود

اسماعیل جانعلی پور در بازدید از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی ۸دی نیوز با تاکید بر اینکه برنامه ریزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان بنا بر این است که در تمامی مدارس استان عضو داشته باشد اظهار کرد: این امر هنوز به طور کامل محقق نشده است و ما در شهرهای کوچک و نواحی آموزش و پرورش هنوز به کامل ورود نکرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه ، انجمن های اسلامی درگیلان ،در دوسته تقسیم می شوند خاطرنشان کرد: انجمن های اسلامی هر هفته یکبار در قرار گاه های فرهنگی حضور پیدا می کنند و برنامه ها خود را به اشتراک می گذارند.

janalipoor (5)

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با بیان اینکه این گردهمایی ها به این منظور انجام می شود که انجمن های ما در یک همگرایی، تونایی عملایت فرهنگی مشترکی را در مواقع حساس داشته باشند خاطرنشان کرد: انجمن های اسلامی که در دبیرستان ها و در بخش های حاشیه ای هستند و امکان رفت و آمد برای آنها وجود ندارد که در فضای مرکزیت کار حضور داشته باشند وظایف و تکالیف خود را در داخل مدارسشان انجام می دهند.

جانعلی پور با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای سازمان اموزش و پرورش به دنبال نهادینه کردن ارزش های اسلامی و انقلاب هستند تصریح کرد: دغدغه فرهنگی در میان پرسنل آموزش و پرورش وجود دارد و تلاش مستمر در مدیران شهرستان ها و همکاران  برای نهادینه کردن ارزش های اسلامی در بین دانش آموزان دیده می شود.

خروجی معدل محور یکی از اشکالات نظام تربیتی آموزش و پرورش است

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به اشکالاتی که در حوزه کار فرهنگی در نظام تربیتی وجود دارد افزد: امروز ذائقه خانواده ها با توجه به فضای رقابتی جامعه تغییر کرده است و آنچه که از نظام آموزش و پرورش انتظار می رود خروجی معدل محور و نمره محور است.

جانعلی پوربا تاکید بر اینکه خروجی کمّی بیشتر ازخروجی کیفی مدنظر والدین است تصریح کرد:همه خانواده دغدغه اول آنها درس دانش آموزان است و آنهایی که دغدغه دوم آنها درس است همزمان دغدغه فهم و معرفت را مطالبه دارند.

تشکل های فرهنگی ضلع سوم مثلث نظام تربیتی را تشکیل می دهند

وی با اشاره به سختی کار فرهنگی اظهار کرد: حجم کار با توجه به گستردگی کارهای فرهنگی بسیار زیاد است و در این بین تشکل دانش آموزی و فرهنگی به عنوان ضلع سوم مثلث فضای تربیتی وارد عمل می شوند.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی گیلان با تصریح کرد:ما در این اتحادیه معتقدیم که دانش آموز در یک مثلث خانواده،مدرسه و تشکل فرهنگی قراردارد.

در بین دستگاه های فرهنگی فرافکنی وجود دارد

مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی گیلان به فرافکنی که در بین دستگاه های اجرایی در انجام کار فرهنگی وجود دارد اشاره کرد و افزود: با توجه به سه مشکل موجود در نظام تربیتی (سختی کار,تغییر ذائقه خانواده ها،فرافکنی)نقش و تاثیر تشکل های فرهنگی ناشناخته مانده است.

وی با تاکید بر اینکه اعتماد خانواده ها و نظام تعلیم و تربیت به مجوعه های فرهنگی  باعث ایجاد همگرایی به وجود می اورد تصریح کرد: امروز ما مشارکت خوبی را از سوی نظام تعلیم تربیت و خانواده ها شاهد نیستیم و این مشکل ناشی از این است که تشکل های فرهنگی را به درستی نمی شناسند.

janalipoor (1)

شرط اول حضور در عرصه فرهنگ خود ساختگی است

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به نیازمندهای که در نظام تربیتی وجود دارد افزود: کسی که در این فضا کار می کند باید خود ساخته باشد و این امر شرط اول کار فضای فرهنگی است.

جانعلی پور خاطرنشان کرد:  باید عمل ,ذوق،انگیزه ،کار ،توان و انرژی دست به دست هم دهند تا کسی را در فضای فرهنگی و تربیتی ثابت نگه دارد.

وی با اشاره به امر دگرسازی در نظام تربیتی گفت: وقتی ترویج یک تربیتی را می بینید و اصلاح دیگری را شاهد می شوید بسیار لذت بخش است.

 جبهه فرهنگی غرب به دنبال ترویج تصور عدم پایبندی دانش آموزان به ارزش های انقلابی و دینی است

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با تاکید بر اینکه این تصور غلط است که داش اموزان به ارزش های اسلامی و انقلابی پایبند نیستند افزود: این تصوراتی است که فرهنگ متاثر از جبهه فرهنگی غرب ترویج می کند.

جانعلی پور با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که جوانان امروز ایران اسلامی از جوانان انقلاب و دفاع مقدس کمتر نیستند گفت: این که دانش آموزی در عرصه فرهنگ ورود می کند و برای ارزش های اسلامی تالاش می کند بسیار ارزشمند است .

وی با اشاره به اینکه در برهه های زمانی که به انسان های ارزشی نیاز باشد این دانش آموزان نقش آفرینی می کنندتصریح کرد: یک عضو انجمن های اسلامی به دنبال اسلامی کردن خود و اسلامی کردن دیگران و جامعه است.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به حضور گیلانیان در عرصه های فرهنگی و تاریخی گفت: وجود میراز در سد سال پیش و ایجاد یک مدل مینیاتور از نظام جمهوری اسلامی توسط این فرد در گیلان یک نکته ارزشمند در تاریخ گیلان است.

۸دی نشان از لحظه شناسی مردم گیلان در بزنگاه های تاریخی دارد

مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید براینکه در دوران دفاع مقدس، گیلان ۸هزار شهید تقدیم انقلاب کرد افزود: ۸دی نشان از این امر دارد که مردم گیلان در مواقع حساس تاریخ لحظه شناس هستند.

وی با تاکید بر اینکه مومن باید لحظه شناس باشد خاطرنشان کرد: در آن روزها اگرچه فضا ابهام آلود بو و خیلی ها نمی دانستند که چه کنند روشنگری و تبیین در انجمن های اسلامی توسط اعضای بصیر انجام شد.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان  آنچه که در سال ۸۸ رخ داد متفاوت با آشوب های خیابانی و حرکت های اعتراضی بود افزود:  غیرت گیلانی ها، همان غیرت میراز کوچک خان جنگلی است که در دل جوانان گیلان است که به گیلانی ها اجازه بی تفاوتی نداد.

اتفاقات سال ۸۸ یک فتنه واقعی  و برنامه ریزی شده بود

جانعلی پور با تاکید بر اینکه اتفاقات ۸۸ یک فتنه واقعی و برنامه ریزی شده بود خاطرنشان کرد: در کشور های همسایه امروز مشاهده می شود که چگونه با استفاده از نمادها و رنگ ها ابراز فتنه گیری را فراهم کرده اند.

وی با تصریح بر اینکه یکی از ویژگی های فتنه این است که ناشناخته است و برای مردم ناشناخته باقی می ماند گفت: تشخیص فتنه سحت است؛ در طول تاریخ هم اینگونه بود، زیرا هم نا شناخته و فریبنده است و هم سردمداران آن از افراد شناخته شده و با سابقه هستند.

دشمن یک برنامه ریزی مدون را دنبال می کند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند

 رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان  گفت: ما هر ده سال بعد از پیروزی انقلاب یک اتفاق در کشور داشتیم؛ در سال ۵۸ شروع ترور ها، در سال ۶۸ رحلت امام وسخنانی که دشمن در مورد سقوط نظام مطرح می کردند،در سال ۷۸ کوی دانشگاه و این نشان می دهد که دشمن یک برنامه ریزی مدون را دنبال می کند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

janalipoor (2)

جانعلی پوراظهار کرد: نکته قابل عبرت برای دشمنان و آنهایی که در داخل دلخوش به زرق و برق خارج شده اند این است که همواره دشمن با بصیرت مردم با ناکامی مواجه شده و برنامه ریزی هایش بر باد رفته است.

 وی با اشاره به بمباران فرهنگی که در جامعه حاکم است افزود: منیت در شرایط فعلی یک آسیب جدی برای کارهای فرهنگی است.

همگرایی و مردمی بودن لازمه کار فرهنگی است

جانعلی پور با بیان اینکه نکته دوم لازم وضروری در کار فرهنگی همگرایی  است خاطرنشان کرد: این همگرایی با کنار گذاشتن منیت به دست می آید.

وی تجمیع افکار و اعتبارات در کارهای فرهنگی و انجام کار مردمی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: همگرایی  و مردمی بودن امور فرهنگی و نتیجه اثر بخش آن را در مراسم عزاداری ابا عبداالله همه ساله شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در اتحادیه انجمن های اسلامی ما به دنبال آرم و برند نیستیم تصریح کرد: آنچه که در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان هدف است رسیدن به آرمان ها است.

janalipoor (3)

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با اشاره به تفاوت کار در دو دولت  نهم و دهم و دولت تدبیر امید اظهار کرد: در دولت ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد مزیت این بود که دولت تشکل ها را مورد حمایت قرار می داد و ما احساس خودی بودن می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اما در دولت یازدهم فضای تضارب آرا ما را مجبور به تفکر و تمرین کرد و این امر به ما این قابلیت را داد که در مقابل هجمه های بزرگ فرهنگی قدرت مانور  داشته باشیم.

جانعلی پور با تاکید بر اینکه این خود مزیتی برای ما در دولت جدید محسوب می شود اظهار کرد: تنها انتظار ما از دولت جدید این است که خاطر جمعی را در راستای حمایت به تشکل ها بدهد.

 مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان گفت: حرکت و همگرایی تشکل ها ی فرهنگی و دولت در یک مسیر را لازمه ایجاد هنر انقلابی، دانش آموز انقلابی و جامعه انقلابی است.

جانعلی پور با اشاره به فضای سیاسی استان در انتصابات تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نگذارید به نام اعتدال فضای مومن و جوان کنار گذاشته شود ولی متاسفانه در فضای سیاسی استان این اتفاق افتاد .

تغییر و تحولات مدیریتی رخ داده در کتابخانه های استان کاملا سیاسی بود

مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر اینکه این نگاه از بالا به پایین تندتر می شود و خود شخص رئیس جمهور این نگاه تند را ندارد و طبق فرموده رهبری عمل می کند خاطرنشان کرد:تغییر و تحول در کتابخانه های استان کاملا سیاسی بود

janalipoor (4)

از طریق پیامک مطلع شدم که دیگر مدیر کل کتابخانه های گیلان نیستم

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با تاکید بر اینکه با فضایی که در استان رخ داده است به نام اعتدال اتفاقات دیگری رخ می دهد افزود: من در جلسه ای که به منظور تعیین وام برای پرسنل کتابخانه بود در ساعت هشت شب و از طریق پیامک مطلع شدم که دیگر مدیر کل کتابخانه های استان نیستم

جانعلی پور با این توضیح که برای انجام امور جلسه را تا پایان ادامه دادم گفت: فردا صبح هم جلسه ای مهم با مدیران شهرستان ها داشتیم که برای پیشبرد امور آن را هم  برگزار کردم و در آن جلسه اعلام کردم که من  دیگر مدیر کل نیستم .

وی با تاکید بر اینکه من برای ماندن در پست مدیرکلی با اینکه از دو سه ماه قبل می دانستم که برای رفتن من تلاش می کنند کاری انجام ندادم افزود: حتی یک نفر هم نمی تواند ادعا کند که من برای ماندن در پست مدیرکلی تلاش کردم چرا که گذشتن از پست و مدیریت باید برای خادمین نظام جمهوری اسلامی سهل باشد.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان با تاکید بر اینکه در فضای فرهنگی استان تشکل های فرهنگی با وزن بالا حضور دارند اظهار کرد:باید برای بهره گیری از ظرفیت های آنها برنامه ریزی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سروش
این حرف شما مصداق با دست پس زدن و با پا پیش کشیدنه.شما همون انجمن اسلامی رو با قدرت جلوببری هنرکردی.با یک دست نمیشه ده تا هندونه برداشت برادر.شما خودتون مصداق چندشغله های استان هستید.!!" کس به کس نیه" دیگه بره
مازیار
ایشون اگه از خدمت گذاران فرهنگی هستن پس چرا به درخواست های مساجد استان پاسخ منفی می دادن و کاری کردن که بعد از ایشون این پی گیری ها با سرعت پایین تری انجام بشه ؟
صادق
باسلام.واقعا دراین استان قحط الرجال است که ایشان از استان مازندران آمدند درزمان آقای سعادتی ،استاندار وقت دراین استان استخدام شدند ،مدیرکل شدند،چند شغله شدند ،در کتابخانه های عمومی در جذب نیرو فامیل بازی کردند الان خودرا مبرا از این موضوعات می دانن. آقای جانعلی پور چه کسی خودش رو آویزان یکی از نمایندگان فقط حراف این استان کرد که گاهی همین نماینده گاهی دم از اصول گرایی می زند والان هم شده وکیل الدوله.اینجا گیلان است ومردم خوب متوجه می شوند.
جلال
اقای جانعلی ‍بور از رفتنون گفتید از اومدنتون هم بگید که چطوری و از کجا اومدید تا خیلی چیزا مشخص بشه
کتابدار عاصی
ما خسته شدیم از این مدیر کل عوض شدنا ما از سرپرست فعلی راضی هستیم و
طاهربابا
به بابام میگما به سرپرست اداره کل ما حرف بزنید
در حاشیه