شاید مجمع فوتبال برگزار نشود؛کفاشیان لبه پرتگاه!

این روزها اعضای هیات رئیسه و منتقدان به ساختار فدراسیون و فوتبال و مسائل مربوط به صورت‌های مالی ایراد گرفته اند. مساله‌ای که به پاشنه آشیل مدیریت حاکم بر فوتبال ایران تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که مسؤولین ورزش کشور بدون اینکه اسمی از فدراسیون و مدیران ببرند، با دادن کدهای مستند به رسانه‌ها رسما پرده از ابهامات مالی در فدراسیون فوتبال برداشته اند.

شاید مجمع فوتبال برگزار نشود؛کفاشیان لبه پرتگاه!

به گزارش ۸دی نیوز، درحالیکه فدراسیون فوتبال مقدمات برگزاری مجمع سالیانه سال ۹۳ را در دستور کار دارد، کمیته شش نفره منتخب مجمع سال ۹۲، در نامه ای رسمی، صورت های مالی سال گذشته را تایید نکردند. این عدم تایید به معنای آن خواهد بود که احتمالا با این اتفاق  و انتشار این نامه از سوی اعضای کمیته، مجمع سال ۹۳ برگزار نشود. اعضای کمیته اصلاح اساسنامه منتخب مجمع با ارسال نامه ای به علی کفاشیان رسما اعلام کردند که اسناد و مدارک مربوط به صورت‌های مالی در یک‌سال گذشته در اختیار آنها قرار داده نشده است.

درباره بودجه سال‌ ۹۳-۹۲ فدراسیون فوتبال حرف و حدیث بسیار است. بودجه ای که توسط مجمع به تصویب نرسید و تا امروز هم تکلیف آن مشخص نشده است. مسؤولین فدراسیون فوتبال بعد از ده ماه تاخیر در مهر ماه سال جاری اعضای کمیته منتخب مجمع برای انجام اصلاحات بودجه را به فدراسیون دعوت کردند تا تاییدیه بودجه  را برای ارائه به مجمع عمومی که قرار است دی ماه برگزار شود بگیرند.
اتفاقی که با کلی حاشیه و جنجال در نهایت رخ داد و اصلاحات مدنظر کمیته منتخب مجمع در بودجه انجام شد. گفتنی است علی فتح ا… زاده( مدیرعامل سابق استقلال)، منصور قنبرزاده (مدیرعامل نفت تهران)، امیر عابدینی (مدیرعامل سابق داماش گیلان)، علی اکبرابرقویی نژاد (رئیس هیات فوتبال استان اصفهان)، کریم بهرامی (رئیس هیات فوتبال استان قم) اعضای این کمیته منتخب مجمع برای اصلاحات بودجه فدراسیون فوتبال بودند.
با وجود تصویب بودجه سال ۹۳-۹۲ فدراسیون فوتبال، این‌ روزها رسانه‌‌ها گزارش‌های مختلفی را پیرامون ابهامات مالی این مجموعه منتشر کرده‌اند. بدون تردید به خاطر وجود همین ابهامات است که سه جلسه اخیر فوق‌العاده هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روی هم رفته چیزی حدود ۳۰ ساعت طول کشیده است و مسؤولین درباره ابهامات مالی فدراسیون فوتبال به بحث و تبادل نظر پرداخته‌اند. این روزها  هر چند به نظر می‌رسد ماجرای بودجه فدراسیون در نهایت حل و فصل شود؛ اما درباره صورت‌ها و عملکرد مالی مدیریت فدراسیون حرف و حدیث بسیار است. تا جایی که مسؤولین ورزش کشور رسما به سیاست‌های کاری مدیران فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنند.
نکته قابل تامل این است که به خاطر وجود همین ابهامات در صورت‌های مالی و ورود و خروج منابع مالی ریالی و حتی ارزی فدراسیون است که جلسات فوق‌العاده طولانی مدت هیأت رئیسه در دفتر کفاشیان برگزار شده و رئیس فدراسیون فوتبال نتوانسته عملکرد مالی خود را به تصویب اعضای هیأت رئیسه برساند.  اما ابهامات مربوط به صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال چیست؟
این روزها اعضای هیات رئیسه  و منتقدان به ساختار فدراسیون و فوتبال و مسائل مربوط به صورت‌های مالی ایراد گرفته اند. مساله‌ای که به پاشنه آشیل مدیریت حاکم بر فوتبال ایران تبدیل شده است. کار به جایی رسیده که مسؤولین ورزش کشور بدون اینکه اسمی از فدراسیون و مدیران ببرند، با دادن کدهای مستند به رسانه‌ها رسما پرده از ابهامات مالی در فدراسیون فوتبال برداشته اند.
نکته قابل تامل البته اینجا است که در دو سه ماه گذشته افشاگری هایی به صورت مصداقی درباره ابهامات صورت های مالی در رسانه ها توسط اعضای مجمع انجام شده است. کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال قم ابتدا این کار را انجام داد. این مدیر که فرد منتخب فدراسیون برای بررسی صورت های مالی فدراسیون فوتبال است رسما تاکید کرده بود که اسناد و مدارک دریافت مبلغ ۴۰۰ هزار دلار از وزارت امور خارجه در صورت های مالی و بودجه ای فدراسیون فوتبال موجود نیست.
بهرامی به خبرگزاری ها رسما اعلام کرده بود:” کفاشیان دلار را به صورت نقدی از وزارت امور خارجه گرفته و هزینه کرده است و دلیل آن را هم تحریم اعلام کرده اما این فرایند اشکال دارد زیرا باید گردش مالی نشان داده شود اگر شما در یک شرکت پول نقد از مشتری بگیرید و به فرد دیگری بدهید عملکرد مالی شرکت نشان داده نمی‌شود و این خلاف رویه حسابداری است. با این حال من امیدوارم که تخلفی صورت نگرفته باشد” این مصاحبه رئیس هیأت فوتبال قم البته باعث شد که کمیته اخلاق او را برای ارائه توضیحات و مستندات به فدراسیون احضار کند. مساله ای که از سوی رئیس هیأت فوتبال قم هم رسما رسانه ای شد. با این حال این روزها حرف و حدیث درباره ابهامات صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال به اوج خودش رسیده است و هیأت رئیسه هم حاضر نشده است که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی کفاشیان و همکارانش را برای ارائه به مجمع امضا کند.
شنیده می شود که هیأت رئیسه فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان با بررسی اسناد و مدارک فدراسیون به سرنخ های دیگری درباره ابهامات صورت‌های مالی این مجموعه رسیده اند. به خاطر همین ابهامات و مصداق‌های محرمانه است که هیچ کدام از اعضای هیأت رئیسه تا کنون حاضر نشده‌اند بودجه و صورت های مالی فدراسیون را امضا کنند.
مساله قابل ذکر دیگر این است که هیأت رئیسه در سه جلسه اخیر فوق العاده خود، حساب دار و مسؤول مالی فدراسیون فوتبال را به جلسات احضار کرده و آنها را در حضور رئیس فدراسیون فوتبال به خاطر ابهامات موجحود در صورت های مالی و بودجه‌ای مورد بازخواست قرار داده است.
هم چنین اخبار دریافتی حکایت از این مساله دارد که در روزهای آینده به خاطر حساسیت موضوع قرار است گزارشی درباره روند رسیدگی به صورت‌های مالی فدراسیون به مجمع و مسؤولین به صورت محرمانه ارائه شود که احتمال رسانه ای شدن این گزارش هم وجود دارد. گزارشی که بدون تردید داستان ابهامات صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال را وارد فاز جدیدی خواهد کرد که قطعا جنجال‌های تازه ای در فوتبال ایران به راه خواهد انداخت. اتفاقی که امکان دارد برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون را هم که طبق برنامه قرار است ۶ دی ماه برگزار شود تحت الشعاع قرار دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه