بی انضباطی های اداری و مالی در دستگاه ها زیبنده نظام اسلامی نیست

مدیرکل بازرسی گیلان گفت: بی انضباطی های اداری و مالی در دستگاه های اجرایی زیبنده نظام اسلامی نیست بنابراین مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

بی انضباطی های اداری و مالی در دستگاه ها زیبنده نظام اسلامی نیست

به گزارش ۸دی نیوز، سید حمید حسینی عصر چهارشنبه در جمع مدیران استان افزود: در آموزه های دینی به اعمال نظارت و بازرسی از رفتار کارگزاران تاکیدات فراوانی شده است.

وی اظهارداشت: در منشور مملکت اداری (عهدنامه) حضرت امیر خطاب به مالک اشتر برگماردن بازرسان مخفی، آشکار و جلوگیری از انحراف برای حفظ منافع عمومی توصیه شده است.

مدیرکل بازرسی گیلان گفت:  نتیجه خوب و بد عمل کردن مدیران حکومت اسلامی به حساب حکومت و رهبری منظور می شود بنابراین زیبنده نظام اسلامی نیست تا مردم شاهد بی انضباطی های اداری و مالی در دستگاه ها باشند.

وی افزود: سازمان بازرسی بازرس عام کشور بوده و به هیچ وجه به دنبال برجسته کردن نقاط ضعف و بیان آسیب های موجود در دستگاه ها نیست و با دقت به همه جوانب توجه خواهد کرد و در عین حال در کنار مدیران بوده و تمایل دارد تا کمک کار و همراه آنها باشد.

حسینی با تاکید بر توجه به اجرای قانون در دستگاه های اجرایی استان گفت: عدم اجرای قوانین و مقررات مصادف با فساد اداری است بنابراین با توجه به این اصل مهم و حیاتی نظارت در دستگاه های اجرایی یک ضرورت تلقی می شود.

وی در ادامه ضمن بازشماری مزایای نظارت و بازرسی در دستگاه ها، شناسایی نقاط آسیب پذیر و ریشه یابی بسیاری از مشکلات و انتقال آن به مدیران دستگاه ها برای ترمیم اوضاع موجود را از دستاوردهای ارزشمند این حرکت دانست و یادآورشد: بازرسی هایی که تغییر در عملکرد دیده نشود نمی توان اتکا کرد و نتایج مثبتی را در برنخواهد داشت./مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه