هزینه یک وعده اُملت ساده در دولت روحانی / تحلیل مفسر شووت از اقتصاد فعلی دولت را بخوانید!!!

در واقع اگر چند واحد گوجه شناسی در این مملکت پاس کرده بودیم و خود را نفرِ یک اقتصاد معرفی نمی کردیم، حالا آقازاده شدن بماند، درمی یافتیم که واقعا دخل و خرجمان با هم نمی خواند!

هزینه یک وعده اُملت ساده در دولت روحانی / تحلیل مفسر شووت از اقتصاد فعلی دولت را بخوانید!!!

به گزارش ۸دی نیوز، در زمانه امروز اگر کار کنی و نداری بخوری، می گویند که از هزینه های اضافی خود بکاه و بر ذخیره های فردایت بیفزا!

اما اگر باز هم بر مبنای واقعیت ها مسئله بچینیم و بر اساس ارزشها عمل کنیم، دو کفه ترازوی هزینه و درآمد با هم نمی خواند.

یارانه می دهند ۴۵۵۰۰ تومان و در آخر ماه پول آب و روشنایی و سوختمان، شونصد هزار تومان می شود!

درد هایمان تازه با گذر زمان التیام یافته بود و دلمان را با اهل و عیال به نان و دوغی راضی ساخته بودیم و چند روزی بود که خانواده را به املت سور می دادیم که جناب دولت در آن هم سرک کشید و از خوشیمان پی برد!

در واقع اگر چند واحد گوجه شناسی در این مملکت پاس کرده بودیم و خود را نفرِ یک اقتصاد معرفی نمی کردیم، حالا آقازاده شدن بماند، درمی یافتیم که واقعا دخل و خرجمان با هم نمی خواند!

گوجه از ۲ شی دیروز به ۱۱۵۰۰ تومان امروز تبدیل شده و اگر بخواهیم امروز برای نان خورهای خانیمان املتی ضیافت دهیم باید چرتکه بیندازیم که ببینیم چند شب باید گرسنه بخوابیم تا بتوانیم یک وعده از روز هفته را املت با نان بربری بخوریم.

سوالی ساده از متخصصان و کارشناسان ارشد دولت داریم و آن اینکه با گرانی دیروز گوجه و ۳۰ درصد نان امروز و تخم مرغ فردا یک وعده املت برای یک خانواده ۴ نفره چقدر تمام می شود؟!

shoot1263-mofasere00001

۸ عدد تخم مرغ، هر عدد ۳۵۰ تومان که می شود ۲۸۰۰ تومان؛ حتما این املت نیم کیلو گوجه می خواهد که ۵۷۵۰ تومان باید به تاجران گوجه داد و سه قرص نان معمولی که امروز به ۵۰۰ تومان رسیده ؛ جمعا باید از جیبی که تهش را تار عنکبوت گرفته ۱۰۵۰ تومان برایش پرداخت کنیم.

حالا این حساب سر انگشتی بدون احتساب هزینه روغن و سوخت است و من هر شب سرم را که روی بالشت می گذارم به این جمله دکترمان می اندیشم :روحانی گفت: راه حل های ۱۰۰ روزه برای حل مشکلات داخلی و خارجی دارم!

من از سیاست که چیزی متوجه نمی شوم ولی کمی می ترسم که مفهوم این جمله جناب روحانی را هنوز درک نکرده باشم. که گفته بود : “آموخته ام فرق قطعنامه شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست”

احسنت دکتر! احسنت! دستت درد نکند، مچکریم که به نان و املتمان هویت بخشیدی ولی ما به کاغذ معمولی و غذای ساده مان دیگر راضی هستیم، اگر برایتان ممکن است دردمان را به گوش شورای امنیت نرسانید، از کرامات دولت شما کم به ما نرسیده، آنها که دیگر به ما رحم نمی کنند بعد شرمنده شان می شویم!!!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حاج رضا خوشدل
خدایا ما با نان خالی راصی هستیم املت نمی خوریم فقط محمد باقر با حساب چرتکه ای خودش جیب ما را نزند
در حاشیه