دولت درباره قیمت نان به مجلس پاسخ دهد

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس گفت: با توجه به اینکه سخنگوی دولت اعلام کرده است که تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد، اما به نانوایان اجازه داده شد که قیمت نان را ۳۰ درصد افزایش دهند، لذا دولت باید به نمایندگان مجلس توضیح دهد که چه مرجعی باعث افزایش قیمت نان است.

دولت درباره قیمت نان به مجلس پاسخ دهد

به گزارش۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به افزایش قیمت نان ، گفت: تذکرم به سخنگوی دولت است. وی در مصاحبه ای اعلام کرد که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت نان ندارد، اما به نانوایان اجازه داده شد که قیمت نان را ۳۰ درصد افزایش دهند.

وی تاکید کرد: دولت مشخص کند که آیا موافق یا مخالف این افزایش قیمت است تا شفاف و روشن شود که این افزایش قیمت را دولت انجام داده یا خیر، و اگر دولت انجام نداده چه مرجعی است که این افزایش قیمت را تصویب کرده، چرا که در برخی از شهرهای کشور اعلام شده که برخی از نان ها تا ۳۰ درصد، ۶۰ درصد، ۵۰ درصد و ۴۴ درصد افزایش داشته، بالاخره تکلیف مشخص شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در شرایط کنونی نیازمندان و دهک های پایین جامعه با یارانه واریزی زندگی می کنند حال با افزایش قیمت نان آنها با مشکل روبرو می کند از این رو باید از دولت پرسید که وقتی میزان یارانه این قشر از جامعه هیچ تغییری نکرده است آنها از کجا نان بخورند.

شکری همچنین در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از وضعیت فروش محصولات کشاورزی به ویژه محصول کیوی در شهرستان تالش گفت: این شهرستان قطب تولید کیوی است اما متأسفانه با فعالیت مافیا و دلالان قیمت نهایی این محصول به زیر قیمت تمام شده آمده است و هم اکنون کسی پاسخگوی این موضوع نبوده و این محصول خریداری ندارد این در حالی است که کشاورزان این منطقه با فروش همین محصولات زندگی خود را سپری می کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابتکار رئیس این سازمان باید هر چه سریعتر وضعیت پروژه سد شفارود را تعیین تکلیف کند و پاسخ دهد که چرا این پروژه بعد از ۲۰ سال متوقف شده و ملت ایران به خاطر این اقدام باید به پیمانکار چینی جریمه بدهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه