حرکت میرزا کوچک خان جنگلی مبتنی بر فرهنگ دینی و استکبار ستیزی است

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشور با اشاره به اینکه روحانیت بصیرت دینی مردم را تعمیق می بخشند خاطرنشان کرد:روحانیت از ازرش ها و اعتقادات مردم دفاع می کنند.

حرکت میرزا کوچک خان جنگلی مبتنی بر فرهنگ دینی و استکبار ستیزی است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در یادوراه روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۰ شهید طلبه روحانی گیلان در مسجد سلیمانداراب رشت با بیان اینکه مردم و روحانیت در ایران اسلامی پیوندی ناگسستی دارند افزود: حال  حرام مردم و تمام امورات زندگی مردم با روحانیت گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه خون شهدا و موضع گیری درست و به موقع روحانیت در طول سال های  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های دشمن را خنثی کردگفت: امروز دشمن برای ضربه زدن  به خیمه انقلاب اسلامی ایران ستون روحانیت را مورد حمله قرارداده است.

 دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشور با تاکید بر اینکه بنا به گفته آیت الله مدرس سیاست ما عین دیات ما و دیانت ما عین سیاست ما است اظهار کرد:سیاستی که هدایت آن با چراغ دین باشد هر گز خاموش نمی شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه چنین سیاستی عین پاکی است و پاکی را در جامعه نهادینه می کند تصریح کرد:اینکه روحانیت در فتنه ها سکوت کنند امکان پذیر نیست و اگر خواصی در فتنه سکوت کردند کمترین بهای این سکوت کاشتن بذر تردید در دل مردم بود .

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشور با اشاره به اینکه روحانیت بصیرت دینی مردم را تعمیق می بخشند خاطرنشان کرد:روحانیت از ارزش ها و اعتقادات مردم دفاع می کنند

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره مبارزات حق طلبانه میرزا کوچک خان جنگی  در ادامه این شهید روحانی را از میراث و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت:قیام و نهضت جنگل ریشه در باورهای دینی داشت و میرزا کوچک خان رسالت جنگ خود را مبارزه با بیگانگان می دانست

وی با تاکید بر اینکه امروز از سوی دشمنان انقلاب سعی می شود که میرزا کوچک خان به عنوان یک چهره ملی گرا معرفی شود افزود:ملگی گرایی متکی به بیگانگان است و قیام میرزا کوچک خان جنگلی نمی تواند متکی به ملی گرایی باشد

 دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشوربا بیان اینکه ملی گرایی با سرسپردگی به بیگانگان قراردارد اظهار کرد:میرزا کوچک خان شخصیتی متاثر از آموزه های اسلام و اتحاد اسلامی را محور نهضت خود قرارد داد و اتحاد اسلامی با جریانات ملی گرایی سازگاری ندارد.

وی حرکت میرزا کوچک خان جنگلی را مبنتی بر فرهنگ دینی و استکبار ستیزی دانست و تصریح کرد:روحانیت در تمام عرصه های حساس انقلاب حضور فعال داشته اند

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام همواره دو رکن اصلی وجود دارد افزود: این دو رکن امامت . امت است و در طول تاریخ اسلام هر گاه این دو رکن در کنار هم قرار گرفتند آثار و برکات آن غیر قابل برآورد است و همواره حق پیروز است.

 وی هشت محور کلان حضور روحانیت در دفاع مقدس را مورد تحلیل قرار داد و افزود: محور اول تاثیر گذاری و نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس وجود جامع الطراف امام خمینی (ره) و دیگر شخصیت های بزرگ و محوری در هدایت مردم است.

وی دومین محور را محور پشتیبانی عنوان کرد وگفت: تریبون های نماز های جمعه و جماعت در دپشتیبانی از جنگ نقش بسزایی داشت.

دبیر کل کنگره شهدا و ایثارگران روحانی کشوربابیان اینکه محور سوم نقش مسئولیت در جنگ است تصریح کرد: حضور در جبهه ها و نیز نقش فرماندهی از دیگر نقش ها و محور های اثر گذار روحانیت در نگ تحمیلی است.

 حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه بسیاری از روحانیون با انواع تخصص های رزمی و هوانیرو در جبهه ها حضور داشتند خاطرنشان کرد: نقش تبلیغی روحانیون در بصیرت و دشمن شناسی رزمندگا بسیار حائز اهمیت است.

 وی با تاکید بر اینکه محور نقش هشتم  اثر گذاری روحانیون در دفاع مقدس در حوزه رزمی و تبلیغی ست گفت:طبق آمار سازمان بنیاد شهید دو هزار و ۷۷۶ شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد که از ۱۴ سال گذشته با برگزاری یادواره های شهدای

 روحانی به شناسایی شهدای روحانی گمنام اقدام شد که تعداد شهدای روحانی با این بررسی به بیش ازچهار هزار و ۳۵۰ عدد افزایش یافت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه