از برداشت شن ماسه در بستر سفیدرود آستانه‌اشرفیه جلوگیری شد

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه اعلام کرد: طی بازدیدی که امروز انجام گرفت از برداشت شن ماسه در بستر سفید رود آستانه اشرفیه جلوگیری به عمل آمد.

از برداشت شن ماسه در بستر سفیدرود آستانه‌اشرفیه جلوگیری شد
  به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، حسین اسماعیلیان با بیان این خبر به گفت: علی‌رغم تأکید استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص هماهنگی با فرمانداری در خصوص صدور مجوزهای برداشت شن و ماسه در سطح شهرستان، تاکنون شاهد همکاری مناسبی از سوی آن سازمان نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه متأسفانه دو مجوز برداشت شن و ماسه بدون هماهنگی با این فرمانداری صادرشده است افزود: یکی از این شرکت‌ها علیرغم اطلاع از مخالفت فرمانداری، در حال برداشت شن و ماسه در حاشیه رودخانه سفیدرود بود که دستور فوری جهت توقف کار صادر شد.

اسماعیلیان همچنین به اخطارهای داده شده به شرکت‌های دارای مجوز برداشت شن و ماسه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها که به تعهدات خود در زمینه محدوده مجوز و میزان برداشت براساس مجوزهای صادره، عمل نکرده‌اند.

فرماندار آستانه‌اشرفیه به مهلت ۴۸ ساعت داده شده به شرکت‌های جهت اجرای تعهدات مزبور خبر داد و از همکاری نامناسب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گلایه نمود.

وی خواستارهماهنگی های لازم در خصوص درخواست‌های مجوز برداشت مصالح به‌منظور نظارت بیشتر بر وضعیت بهره‌برداری از معادن شن و ماسه در شهرستان گردید.
اسماعیلیان در ادامه از عزم جدی فرمانداری در خصوص حفاظت از انفال و جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه سفیدرود خبر داد و نظارت بیشتر بر فعالیت معادن برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها از سوی سازمان‌های ذیربط را خواستار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه