سبز،سرخ،سیاه؛ فیلمی برگرفته از سه هزار عکس عاشورایی

فیلم کوتاه ‘ سبز، سرخ، سیاه’ با موضوع عاشورای حسینی، توسط فیلمساز لاهیجانی در گیلان تولید و آماده نمایش شده است.

سبز،سرخ،سیاه؛ فیلمی برگرفته از سه هزار عکس عاشورایی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از «لاهیجان» ، رییس روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر افزود: این فیلم از مجموعه بیش از سه هزار عکس از مراسم محرم شهر زنجان ساخته شده که عکس ها توسط نواب محمودی، فرزاد فخرایی و علی آزادی خواه تهیه شده است.

مصفا روز دوشنبه افزود: این فیلم کوتاه تجربی در مدت زمان شش دقیقه روایتی است متفاوت از مراسم محرم در زنجان در ایام عاشورای حسینی که تهیه کننده، نویسنده فیلمنامه، تدوین گر و کارگردان آن «نواب محمودی» از فیلمسازان جوان و موفق انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان است.

286

وی تصریح کرد: مجری طرح این فیلم انجمن سینمای جوان لاهیجان بوده که در دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تهیه شده است.

وی ادامه داد: نواب محمودی بیش از سیزده سال است که در زمینه ساخت و تولید فیلم های کوتاه همکاری مستمر و فعالی با انجمن سینمای جوان لاهیجان دارد و تاکنون موفق به کسب جوایز و افتخارات بسیاری در زمینه های نویسندگی، کارگردانی، تدوین و… در جشنواره های گوناگون شده است.

نواب محمودی همکاری خود را با انجمن سینمای جوان لاهیجان با ساخت فیلم کوتاه «الو؟!» در سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و تاکنون فیلم های کوتاه طناب- برنامه اوقات فراغت- آغوزبازی- گیم اور- خط تولید- آقای پاک- سرمشق- تی نت- عین-صبح روز بعد – کبوتری پشت پنجره – آقای پاک – گزارش یک سوگ- دیر وقت – ننه صولت – چهل منبر را ساخته است.

تصویربرداری و تدوین بیش از بیست فیلم کوتاه و تدریس در زمینه کارگردانی و تدوین و فیلمنامه نویسی در انجمن سینمای جوان لاهیجان از دیگر فعالیت های محمودی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه