رئیس فراکسیون اصناف مجلس: تذکر جدی به دولت خواهیم داد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به صلاح نیست

رئیس فراکسیون اصناف مجلس با بیان اینکه افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به صلاح نیست، گفت: تذکر جدی از طریق تریبون مجلس شورای اسلامی به دولت خواهیم داد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس: تذکر جدی به دولت خواهیم داد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به صلاح نیست

به گزارش ۸دی نیوز ، شهباز حسن پور در گفت وگو با دیارباران، با انتقاد از افزایش قیمت نان در شرایط فعلی و وضعیت حاکم بر میزان درآمد مردم، تصریح کرد: ۳۰ درصد افزایش قیمت نان از سوی دولت یازدهم قابل توجیه نیست زیرا این تصمیم در معاش مردم مانع ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده مخالف این سیاست دولت از تریبون مجلس شورای اسلامی انتقاد و نقد خود را مطرح خواهم کرد، اضافه کرد: تذکر جدی از طریق تریبون مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان به دولت خواهیم داد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی افزایش قیمت به صلاح نیست، افزایش قیمت بازار ارز را نیز در فهرست سیاست های دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: دولت بحث ها و اقدامات زیادی را در راستای کنترل مهار تورم مطرح نموده است ولی افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان مغایر با این هدف دولت تدبیر و امید است.

تریبون مردمی

«سید احمد مستوفی حامد»، شاطر رشتی با سابقه ۴۵ ساله در حرفه نانوایی در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، گفت: در سالهای اخیر با وجود افزایش قیمت ها و تورم، افزایش قیمت نان دست خوش تغییر و تحول نشد و ما در تأمین مخارج و هزینه های جانبی نانوایی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

وی افزود: افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان هم دردی را برای رفع مشکل جامعه نانوایان دوا نخواهد کرد.

«ح.ر» ساکن منطقه ولوکس و کارمند در مورد گرانی نان، گفت: وقتی دولت افزایش حقوق کارمندان را در دستور کار خود قرار نداده است، افزایش ۳۰ درصدی نان به این معنی است که نان هم از سبد خانواده ها در آستانه حذف شدن قرار دارد.

«ع.ح»، یکی دیگر از شهروندان رشتی در گفت و گو با «دیارباران»،گفت: با اینکه شاغل هستم در بیشتر مواقع وضعیت برای تأمین معاش خانواده سخت می شود، با وجودی که دولت یارانه پرداخت می کند ولی افزایش نرخ اجناس در بازار مردم را با مشکل مواجه کرده و تنها پول یارانه جهت پرداخت قبوض آب و برق و گاز هزینه می شود.

«بهروز»، بازنشسته نیز بیان کرد: به عنوان فردی که سن و سالی دارم و در وضعیت فعلی با عدم فعالیت شغلی در امرار معاش خانواده مشکل دارم.

وی با بیان اینکه با قیمت های قبل نیز در رفع نیاز خانواده مشکل داشتم، گفت: افزایش قیمت نان به مشکلات اضافه شده است.

«غلامی» کشاورز، گفت: از سال ۸۹ که یارانه پرداخت می شود تا کنون شاهد افزایش قیمت بودیم در صورتی که یارانه افزایش پیدا نکرده است متأسفانه باید تمام مبلغ یارانه را بابت پول آب و برق و گاز هزینه کنیم.

وی بیان کرد: نان کالای اساسی هر خانواده ای است و با وجود افزایش قیمت مجبوریم نان را خریداری کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه