راه اندازی ۱۶۵ شبکه ماهواره ای فارسی‌زبان و سبک جدید برده‌داری توسط آمریکا و غرب

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شبکه های ماهواره ای می خواهند بر زندگی بشر خدایی کنند گفت: آنها می خواهند سبک زندگی بشر را تحریف کنند و با شبکه های ماهواره ای آمریکا و غرب سبک جدید برده داری را ایجاد کرده اند.

راه اندازی ۱۶۵ شبکه ماهواره ای فارسی‌زبان و سبک جدید برده‌داری توسط آمریکا و غرب

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در همایش ماهواره در آئینه حقوق و اخلاق در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت با اشاره به اینکه ماهیت ماهواره در هویت سازی و جهت دهی به انسان باید مورد تحلیل قرار گیرد،اظهار کرد: یک دیدگاه رایج و ساده در مورد رسانه وجود دارد و آن تنها ابزار نگاری تکنولوژی است که این طرز نگاه منسوخ شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقبت شود تا این نگاه ساده در جامعه ما حاکم نشود گفت: یکی از اندیشمندان آلمانی در کتاب پرسش از تکنولوژی می گوید کاری که تکنولوژی می کند این است که قالب بر انسان می زند و انسان را در قالب خود شکل می دهد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به اثر چارلی چاپلین کمدین معروف آمریکایی افزود: این کارگردان برجسته در فیلم عصر جدید به معرفی ماهیت تکنو لوژی می پردازد که چگونه بر انسان اثر می گذارد.

صادقی خاطرنشان کرد: چارلی چاپلین در این فیلم تبدیل شدن انسان به ربات در صنعت پیشرفت مدرن را به تصویر می کشد و ماهیت اثر گذاری تکنولوژی بر انسان را می پذیرد.

شبکه های ماهواره ای به دنبال این هستند که به انسان ماهیت و قالب جدیدی بزنند

وی با تاکید بر اینکه شبکه های ماهواره ای به دنبال این هستند که به انسان ماهیت و قالب جدیدی بزنند گفت:رسانه ها خود پیام هستند و به گفته متفکر کانادایی رسانه امتدادقوا و حواس انسان است,رادیو امنداد گوش انسان است و با کمک امواج رادیویی فرد صداها و امواج را از سراسر دنیا دریافت می کند.

برنامه های شبکه های ماهواره ای موجب رشد کاریکاتوری مخاطب می شوند

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه شبکه های ماهواره ها با ارسال تصویر و صدا از سراسر دنیا در صدد آن هستند تا تفکر فرد را آن طور که کارگردانان و تهیه کنندگان این برنامه های می خواهند رشد دهند گفت: برنامه های شبکه های ماهواره ای موجب رشد کاریکاتوری مخاطب می شوند.

صادقی با تاکید بر اینکه رسانه ها به این دلیل که اوقات فراغت فرد را پر می کنند باید مورد تحلیل قرارگیرند افزود: چرا که انسان در اوقات فراغت هویت خود را می سازد و در زمان کار درگیر مشغله های شغلی خود است.

mahvare00012

وی با اشاره به اینکه سریال های شبکه ماهواره اوقات فراغت بسیاری از شهروندان را مورد حمله قرارداده اند افزود:رسانه ها و شبکه های ماهواره هویت ساز هستند و چون اوقات فراغت فرد را هدف قرار می دهند عالی ترین اثر را بر فرد می گذارند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به کتاب تکنو پلی نوشته نیل یو ستمن افزود: این متفکر آمریکایی در کتاب خود می گوید تکنو لوزی ها فرهنگ را به اسارت خود در می آورند و به نفع خود فرهنگ ایجاد می کنند.

صادقی با اشاره به اینکه امروز مخاطبان شبکه های مجازی و رسانه ها عضو این جهان می شوند تصریح کرد: مخاطبان امروز رسانه ها گویی که در آن جهان زندگی می کنند و نکته حائز اهمیت این است که سریال سازی یکی از اهداف آن ایجاد اعتیاد به ماهواره است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه‌ با بیان اینکه حال این سئوال که چرا ماهواره‌ها به سمت سریال‌ها ی پر قسمت سوق داده شده، مطرح می‌شود گفت: سریال های ایرانی در جند قسمت خلاصه می شوند و این نشان از ضعف سیناریو های ما است.

صادقی با تاکید بر اینکه دشمن امروز حرفه ای عمل می کند تصریح کرد: ما در حرفه ای بودن شبکه های ماهواره ای تردید نداریم ولی نیت آنها مورد تردید است آنها دلسوز ما نیستند.

وی با تصریح بر اینکه  اهداف دشمن از این هجوم و شبیخون فرهنگی باید مورد بررسی و تحلیل بیشتر قرار گیرد، اظهار کرد: در برنامه‌های ماهواره‌های تلاش می‌شود، اندیشه‌ها، رفتار، گفتار، سبک زندگی، پوشش،دین اعتقاد و همه آنچه که انسان دارد مورد هجوم و پوشش برنامه قرار گیرد.

صادقی با بیان اینکه گاهی شبکه های ماهواره ای جنبه دینی به خود می گیرند افزود: برخی از شبکه های ماواره ای به سمتی رفته اند که خو اننده زن را با حجاب اسلامی وارد عرصه می کند این سوال امروز مطرح است که این حجاب را چرا آورده اند؟

mahvare00006

وی تاکید کرد: پاسخ این سوال روشن است برای اینکه وجهه شرعی به کار خود دهند تا خانواده دیندار ما یک مجوز به خود دهد و از این ابزار استفاده کند.

صادقی با تاکید بر اینکه در ادبیات سیاستمداران آمریکایی به کات شنیده می شود که ما باید آمرکین استار را در کل جهان فراگیر کنیم گفت:در جهان مجازی اتفاقی می افتد که همه چیز رنگ و بوی تازه ای می گیرد و در یک شب همه چیز عوض می شود.

راه اندازی ۱۶۵ شبکه ماهواره فارسی‌زبان برای سه کشور فارسی‌زبان

معاون فرهنگی قوه قضائیه‌ با بیان اینکه امروز ۱۶۵ شبکه ماهواره فارسی‌زبان برای سه کشور فارسی‌زبان راه‌اندازی شده است، افزود: در گذشته این شبکه‌ها ساده و تک بعدی بودند اما امروز بسیار پیچیده و چند بعدی عمل می‌کنند در گذشته ماهواره‌ها خبررسانی انجام می‌دادند اما امروز به سمت موسیقی، فیلم، سریال، گزارش‌های اجتماعی سوق یافتند و به کار خود به صورت برنامه‌ریزی و متفکرانه تنوع داداه اند.

وی افزود: ماهواره‌ها از کوچکترین مسائل زندگی مانند خوردن، خوابید و طرز صحبت کردن، در برنامه‌های خود برای هجوم فرهنگی استفاده می‌کنند، بسیاری از آن‌ها نمادهای دینی را مورد استفاده قرار می‌دهند تا به مجوزی برای ورود به خانواده مومنان تبدیل شود.

شبکه های ماهواره ای با کمترین هزینه یار گیری می کنند

معاون فرهنگی قوه قضائیه‌ گفت: انسانی که مخاطب ماهواره می‌شود با ایجاد قوانین و سبک زندگی جهان ماهواره به تدریج قوانین و سبک زندگی جهان ماهواره را می‌پذیرد، وقتی این کار شد اتفاقی که می‌افتد این است این فرد سرباز آن اردوگاه می‌شود و آن‌ها با کمترین هزینه یارگیری می‌کند.

صادقی افزود: وقتی فرد عضو آن جهان شد در جهان واقعی سرباز آن سبک زندگی می‌شود در جهان مجازی اتفاقی که می‌افتد این است همه چیز رنگ بوی تازه‌ای پیدا می‌کند و سبک همه چیز، حتی دینداری عوض می‌شود.

وی تصریح کرد: ایده مقابله با هجمه رسانه‌ای باید این‌چنین تببین شود که دشمن می‌خواهد جای خود را با برنامه‌ریزی در زندگی بشر بگیرد و سبک زندگی آمریکایی به انسان‌ها تحمیل کند.

دشمن به دنبال این است که اخلاق آمریکایی را جایگزین اخلاق دینی کند

معاون فرهنگی قوه قضائیه‌ با اشاره به تبعات اخلاقی ماهواره، خاطرنشان کرد: نخستین تبعات این است که اخلاق دینی را از جامعه می‌گیرد و اخلاق آمریکایی را جایگزین می‌کند. هر انسان قوایی دارد کارهایی که این ماهواره‌ها انجام می‌دهند این است که به این قوا نفوذ می‌کند، از راه قوه خیال وارد می‌شوند و بر قوای عقلانی اثر می‌گذارند.

صادقی با بیان اینکه خیال شامل دو نوع  آسمانی و شیطانی، افزود: غرب با استفاده از ماهواره خیال شیطانی را با استفاده از ابزار هنر بر قوای عقلانی حاکم می‌کند و با اتکا بر قوای شیطانی اهداف خود را به پیش می‌برند.

mahvare00002

وی با اشاره به فیلم آمریکایی نمایش تورمن افزود: این فیلم ماهیت کار سینما و ماهواره را به خوبی نشان می دهد در این فیلم تورمن نماد مخاطبانی است که عضو جهان مجازی هستند در این فیلم کارگردان زندگی خیالی تورمن به او می گوید که من تو را آفریده ام و بیرون از این جهان چیزی برای تو وجود ندارد

با شبکه های ماهواره ای آمریکا و غرب سبک جدید برده داری را آغازکرده اند

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شبکه های ماهواره ای می خواهند بر زندگی بشر خدایی کنند گفت: آنها می خواهند سبک زندگی بشر را تحریف کنند و با شبکه های ماهواره ای آمریکا و غرب سبک جدید برده داری را ایجاد کرده اند.

صادقی با اشاره به پژوهش که توسط صدا و سیمای مرکز گیلان انجام شد گفت: تاکنون ۲۳۴ مورد سریال با بیش از ۲۷ هزار قسمت از شبکه های ماهواری فارسی زبان پخش شده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال۷۲ عنوان سریال از این شبکه ها پخش شد تصریح کرد: ۴۰ درصد سریال های پخش شده از این شبکه ها آمریکایی و ترکی هستند

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در ۷۲ عنوان سریال پخش شده حول هفت محور برنامه ریزی شده است گفت: این هفت محور شامل ،خانوداه و روابط جنسی ،خوراک و نوشیدنی ؛پوشش و آرایش،روابط اجتماعی،شیوه های دینداری ,سیاست و حکومت ،معاش و کسب و کار است و در تمام این امور سبک زندگی غیر اسلامی را روج می دهند.

درشبکه های ماهواره ای هم جنس گرایی ژشت روشنفکری است

وی با تاکید بر اینکه در شبکه های ماهواره ای هم جنس گرایی ژشت روشنفکری شده است گفت: آنها به دنبال این هستند که زشت بودن و مذموم بودن این امر در ایران را از بین ببرند و منکر را جایگزین معروف کنند.

ترویج خیانت های زناشویی و عشق های چندگانه مهم ترین محور سریال های ماهواره ای است

معاون قوه قضاییه ترویج خیانت های زناشویی و عشق هایی چندگان در شبکه های ماهواره ای را مورد تاکید قرارداد و افزود: در ۷۴ درصد سریال های ماهواره ای روابط نامشروع مضمون اصلی آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد این شبکه ها شراب خواری را به نمایش می گذارند افزود:۵۸ درصد این سریالهای ۷۲ گانه مروج عریانی نسبی و۳۴ در صد مروج عریانی آشکار هستند.

صادقی تولید کنندگان برنامه های ماهواره ای می خواهند به دنبال ترویج سبک زندگی آمریکایی هستند و هنگامی که مخاطب به شبکه های ماهواره ی عادت کرد فرد را به صورتی تربیت می کنند که در سریال ها به نمایش در می آید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه