امکان دریافت ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران وجود دارد

تهیه‌کننده و پژوهشگر صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: در ایران امکان دریافت ۳۰ ماهواره با قابلیت دریافت ۳ هزار کانال وجود دارد.

امکان دریافت ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای در ایران وجود دارد

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، سیدمجتبی میرحسینی اشکوری عصر روز شنبه در نشست کرسی آزاد اندیشی با عنوان «رسانه ملی؛ دانشگاه عمومی یا سرگرمی عمومی»‌ در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی شهر رشت، اظهار کرد: ۹ کمپانی فیلمسازی در آمریکا فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه هژمونی رسانه‌ای در اختیار تعداد محدودی از کمپانی‌ها است، افزود:‌ بسیاری از عوامل تاثیرگذار در گروهک تروریستی داعش آموزش‌دیده سرویس‌های اطلاعاتی غرب هستند که به راحتی می‌توانند از تجهیزات نظامی پیشرفته استفاده کنند.

تهیه‌کننده و پژوهشگر صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر اینکه در ایران امکان دریافت ۳۰ ماهواره با قابلیت دریافت ۳ هزار کانال وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۴۰ شبکه فارسی‌زبان در حال برنامه‌ریزی و نمایش هستند که کارکردن صدا و سیما در این فضای رسانه‌ای دشوار است.

وی تصریح کرد:‌ شبکه‌های پرس تی‌وی و العالم کارکردهای خوبی از خود نشان داده و کسانی که مدعی آزادی اطلاعات هستند این شبکه را از ماهواره حذف کردند.

اشکوری با اشاره به اینکه رسانه ملی باید بر اساس مصلحت و نیاز مردم برنامه‌سازی کند، اظهار کرد: سریال‌های شبکه فارسی‌وان ترویج دهنده عشق‌های مثلثی بوده که متاسفانه این نوع شبکه‌های ماهواره‌ای آمار طلاق را در جامعه افزایش داده است.

وی با بیان برنامه‌سازی برای سلیقه‌های متنوع جامعه بسیار دشوار است، گفت: سرگرمی و جذابیت‌های بصری ذات رسانه است و هر چه محتوا ارزشمند باشد ولی نتواند فرم مناسبی را ارائه دهد تولید خوبی به وجود نمی‌آید.

تهیه‌کننده و پژوهشگر صدا و سیمای مرکز گیلان آگاهی و اطلاع‌رسانی، آموزش و تربیت و تفریح و سرگرمی را از اهداف اصلی صدا و سیما عنوان کرد و افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای اهداف خاصی را دنبال می‌کنند و بی‌جهت برنامه‌ای را برای خانواده‌های ما نمی‌سازند.

وی خاطرنشان کرد:‌ هنجارهای ارائه شده توسط شبکه‌های ماهواره‌ای با هنجارهای جامعه منافات دارد.

اشکوری با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده در رسانه سواد رسانه‌ای است، عنوان کرد: سواد رسانه‌ای هوشمندی مخاطب را می‌طلبد تا حق را از نا حق تشخیص دهد.

وی اظهار کرد: سواد رسانه‌ای در برخی از دانشگاه‌های کشورهای اروپایی تدریس می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه